17 juni 2011

fina fredagen.


Regnet öser ner och jag sitter på verandan och jobbar. Det är där regndropparna smattrar som allra bäst. Håller med Liv om att det är himla fint med sommarregn som står som spön i backen. Inte kallt och ruggigt. Bara blött och stövlar och fina paraplyer. Om man nu inte ska göra något väldigt speciellt förstås. Då regn känns sådär. Men annars.

Jag fastnar på Freunde von Freunden och vill åka till Berlin igen.
Linda på Call Me Cupcake svänger ihop ett dessertbord utan dess like. Sådär bara. Som hamnar hos självaste Amy Atlas som jag kalasdrömde om tidigare.
Jag önskar mig den här regnkappan som Johannas kompis har designat. Eftersom min sitter på en tjuv i Köpenhamn. Det är också hos Tant Johanna jag först ser att hemmet från ett av mina absoluta favorit hemma-hos-reportage är till salu. Lika fint nu som då i Elles septembernummer 2007.
Så känner jag att det är ju i en lada man ska kalasa. Titta på fina bloggen DoreDoris och Carolinas grymma bröllopsbilder.

Fin fredag till er!

Pictures from Freunde von Freunden.

10 kommentarer:

  1. Älskar stolarna runt bordet på första bilden!
    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  2. Lovely pics!
    want to sit down and have a eleven clock breakfast!

    Salut!
    Franka

    SvaraRadera
  3. Vilka inspirerande bilder du bjuder på. Önskar dig en fin helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack för fin inspiration (som vanligt) och jag tackar ödmjukast för de fina orden och länkningen. Ha en bra dag i regnet!

    SvaraRadera
  5. Du kan konsten att inspirera!
    Tack för skön inspiraton som vanligt!

    Önskar dig en fin fredag!

    kram CC

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder!! Tack för den härliga dosen av inspiration inför helgen!
    Hälsningar
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Du är en fin Mokkasin du! Bilder och ord och jag blir glad! Tack för fin inspiration!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder! Tack för den fredagsinspirationen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken ära att jag fick vara med i ditt fina fredags inlägg :) Tack snälla!
    Ha en skön helg.
    Kramar tanten

    SvaraRadera
  10. beautiful rooms! I too will soon be sitting on my deck on a balmy friday evening :) Have a good weekend!

    SvaraRadera