21 juni 2011

maxat.


Var är du sommar? Jag fryser och letar strumpor och eldar i kaminen. Och undrar om ungarna vill ha mössor när de ska gå ut. Fast de tycker jag överdriver och vill ha shorts.

Och här är Livs skrivbordshörna som jag ju glömt att visa. Känns som en följetong med skrivbordsbygge, thonetstolar, tapetfunderingar här och där och tveksamheter och beslut. Maxat blev det och Liv tycker det är urtjusigt. Fast tapeten luktar hö. Tapeten förresten, jag visste ju att det var en William Morris men inget annat. Men hos finaste Volang hittade jag till Vintageprylar och Louise bästa info om tapeten som heter Golden Lilly. Jag fick nästan leta ihjäl mig efter det där braiga inlägget. Ni vet när man läser något, glömmer spara det och sen kan man inte för sitt liv minnas var man läste. Men tillsist så.

Psst! Om man klickar på mina bilder en gång och sen en gång till så blir de ganska stora. Tänkte mest om man vill se lite bättre...

19 kommentarer:

  1. Vilken härlig skrivbordshörna! Färger och mönster man blir glad av! Skulle gärna ha en sån själv!

    SvaraRadera
  2. Åh, Morris har gjort så mycket fint. Minus hölukt måhända ;) Tjusig och glatt för en liten tjej!

    SvaraRadera
  3. Tapeten är LJUVLIG! Som i MEGA-LJUVLIG!

    Kan man inreda så till två små pojkar - hahahaha ...

    Ha en riktigt skön midsommar helg!
    Kram,
    Ulrika / lilla.u

    SvaraRadera
  4. Fantastisk hörna!! Där vill jag också sitta och pyssla. :) Kom över en soffa med det Morristyget på loppis en gång. Ångrar nu att jag sålde den till en snorkig dam på Blocket. Alldeles för billigt dessutom...
    Det är sååå skojigt att kika in till dig här. Du tar fantastiska foton och är sjukt inspirerande. Jag gillar verkligen Mokkasin. :)

    SvaraRadera
  5. Jag älskar den där tapeten. Färgställningen är så vacker!

    SvaraRadera
  6. Så himlans fint! Tapten blev ju kanon och jag älskar dina kombinationer av mönster och färger. (Har sagt det några gånger nu va? :))

    Sicken pysselhörna!

    SvaraRadera
  7. Så otroligt fint och mysigt det ser ut! Så skulle jag vilja ha det!

    SvaraRadera
  8. Du har det så fint hos dig så jag nästan svimmar. Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka helt underbara färger och mönster!

    SvaraRadera
  10. Äh men jösses. Herrgud. Det är så snyggt så man vet inte vad man ska säga.

    Och du. Angående förra inlägget. Har jag någonsin sagt att du färgmatchar dina foton som ingen annan? ;)

    Du är BÄST!
    //Kraam!

    SvaraRadera
  11. oj vad fint! stolarna blir ju underbara med färg. lägger det i min komihåglista!

    SvaraRadera
  12. Snacka om ett kreativt place att drömma sig bort i och ändå fram till pysselriket. Tror visst att din dotter trivs med Morris fåglar som sällskap. Det skulle jag med göra.

    Tack för stora bilder - gillar dem alltid! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Nu har jag klickat två gånger och beundrat denna bild och plats in i minsta detalj och jag njuter av alltihopa!! Förstår att hon trivs att sitta där!

    Önskar dig en fin midsommarhelg! ..i kylan:o

    Kram

    SvaraRadera
  14. Tycker också att det är urtjusigt!

    SvaraRadera
  15. Jag lånade bilden på skrivarhörnan och la upp på min blogg. Hoppas att det var okej. Den är fantastisk på alla sätt och vis. Du är en stor inspirationskälla, tack!

    /Louise

    SvaraRadera
  16. Jag måste bara fråga om färgen på din ljuvliga tapet. Lånade hem en katalog med William Morris tapeter och det fanns två eller tre färguppsättningar av Golden Lily. En blå, en väldigt fin grön och en mörkare variant. Vilken nyans har du på din tapet? Jag tycker att din tapet ser mer turkos ut... Går den att få tag på?
    Mvh
    Jenny

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Åh det här är bara SÅ härlig och galen mix av mönster, älskar det! dina fina boxar med mönster vart har du hittat dem? den ena ser ut som en House Doctor, är alla därifrån?

    Kram /M

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Åh det här är bara SÅ härlig och galen mix av mönster, älskar det! dina fina boxar med mönster vart har du hittat dem? den ena ser ut som en House Doctor, är alla därifrån?

    Kram /M

    SvaraRadera