11 juli 2011

lata dagar.


Lägligt nog så försvann vi från internet i några dagar. Eller egentligen tvärtom. Totalt offline utan anledning och det var på sätt och vis lite bra när man lever sommarhusliv hemma. Och om det är något vårt hus passar till så är det just det. För somrarna här är himla sköna, som om vi bodde i en enda stor sommarstuga på vischan. Nu bor vi ju alldeles mitt i den här lilla pluttiga staden, fem minuters cykelfärd från tågstationen. Så det är ju inte direkt riktiga landet med kossor bakom husknuten. Men det är väldigt lätt att låtsats. Och just nu har jag inga som helst problem med den saken.


Det enda problemet är att det är ju lite lätt att sväva iväg. Ut till det där sommarlivet. Och när man egentligen ska göra bokföring kan man fastna i att göra jättestora pompoms att hänga högt i träden. Beskrivning finns här fast gör med stora silkespappersark. Det blir urtjusigt. För att inte tala om när man sätter ihop två tillsammans.. Men nu måste jag ta tag i de där fakturahögarna. Från hängmattan.

17 kommentarer:

  1. Urtjusiga pom pompoms! Och att hänga dem i trädet måste ju blir hur fint som helst! Du är så pyssslig och duktig. Jag fattar inte var du får alla dina idéer ifrån.

    Så härligt att leva sommarstugeliv hemma! Vi gör också det - och grejen är att vi har kossor runt knuten. Fast jag önskar emellanåt (ganska ofta...) att vi hade lite höghus, caféer och små butiker runt hörnet också! :)

    Kramar / Kristina

    SvaraRadera
  2. Hihihi ja inte alltid lätt att vara disciplinerad;) Skönt att sväva iväg så där- och tänk vilka fina och jättestora pompoms det blev! Superfina bilder! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Plötsligt blev jag sugen på att göra pompoms! Tack för tipset! Så fint ni har! Lika inspirerande sommar som vinter!

    SvaraRadera
  4. Tänker lite att om jag gör nytta en timme per dag med full speed o koncentration så kan jag lata mig resten.... Då blir det lite tävling att hinna så mkt som möjligt o därmed nästan kul att göra nytta :)
    Fortsätt njut sommarlov, det låter toppen!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Men Gud vad fina de blev. Jag önskar jag var lite pysslig då skulle jag göra ett gäng till min systers bröllop.
    Kram
    sanna

    SvaraRadera
  6. Läckra pompoms! Himla kul idé att hänga dem i träd.

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder och pompoms! Nog är det härligt att kunna "go with the flow" under sommaren, eller hur?! :-)

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara foton! Lite sugen på pompomsen(?) men måste nog röja lite först...kram

    SvaraRadera
  9. Hej Söta!

    Urtjusiga pompoms!

    Var hos underbara Helena i Vännevad idag - och dog som vanligt en smula för alla små härliga ting hon plockar fram. Fick med mig ett par fina små leksaker, finns i bloggen om du vill kika!
    Hur som helst, så stod jag länge och drog i dina klänningar som fanns hos henne. Så fantastiska! Dock ingen i riktigt rätt storlek till mina tjejer.
    Men så blev jag lite kär i klädställningen de hängde på... OM du får för dig att sälja den så kanske jag är intresserad... Hojta gärna i så fall!

    Finaste sommaren!

    Frida

    SvaraRadera
  10. Jösses amalia!? Är det dags för fakturor och bokföring nu igen? Visst känns det som det var precis nyss, mycket mysigare att göra mega-pompoms, det förstår ju vem som helst. Blir väldigt sugen på att göra dessa och sätta på paket, tänk ett litet paket under som en liten luftbalong...här kommer ett paket flygande. Fina bilder på din urfina tjej!

    Finns de där snygga bokstäverna kvar på ditt lager? Nu är jag så shoppingsugen på just dem!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Ojoj så tjusiga. I vanlig ordning. Du skämmer bort oss med alla finheter. Imponerande kreativitet.

    Och du, du är omtalad hos mig idag. :)

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Jag vek mig fördärvad på såna inför mitt bröllop så jag får lite ångest när jag ser dom ha ha, men visst är det vackert.

    SvaraRadera
  13. Javisst är det härligt att bara få ha sådana dagar ibland, när man bara får göra vad man känner för=) sådana goa slappardagar! Underbara pompoms ni tillverkat! Ha det bäst, kram jessica.

    SvaraRadera
  14. Hur fina som helst! Såna bara måste jag göra någon gång! Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Jag blir alltid så glad när jag läser din blogg, du har så härlig energi.
    Är det du som fotar alla fina bilder? Tycker mig kunna se lite Sofia i tösen i detta inlägg :-)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  16. De är ju underbara!!! kanske kan har såna på min 40-årsfest! :)

    SvaraRadera