04 juli 2011

planen.


Som sagt den där poolen skapade lite huvudbry. Och som vanligt hetsar vi på utan att ha någon som helst plan. Ett jättehål i trädgården och... sen då? Jag hade bara glassiga pooler i hjärnan. Ni vet sådär på ett högt berg med hela havet som utsikt. När vattenytan i poolen vävs ihop med utsikten liksom. Så jag pinna på där på Pinterest till ingen nytta. Den typen av pool kunde man ju liksom räkna bort. Rejält. Inte ett endaste hav eller berg eller miljonbudget i sikte. Och där tog det liksom stopp. Jag såg bara ett megadäck framför mig och hur hela vår vildvuxna trädgård försvann. Och blev lite stressad. Hjälp, hur gör vi nu då?


Så kom jag ihåg bilderna från Sweden Greenhouse. Jag hade sett dem för en massa år sedan och en kompis tipsade om att hemmet hade varit med i ett reportage i Hus & Hem. Bästa inspirationen ever. Det var såklart att det var såhär det skulle vara. Lite avsides sådär, lite bredvid resten av trädgården. Med träd och gräs och blommor runtomkring. Ett smalt litet däck, nästan som en brygga. Som en liten pyttig sjö i den gamla trädgården. Så det här är planen.

17 kommentarer:

  1. Hej! Precis så vill jag ha det...avis jag blir! Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, det där känner jag igen. Att springa på utan att ha renoveringsplanerna helt klara. Nu ser det ut som er pool kommer smäla in fint i er trädgård. Och fult absolut inte!

    Massor med härlig inspiration, gillar era pysselbilder :)

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Jätte fint, vad härligt det ser ut! Åh, vill också ha det så! :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Jag har ett liknande tak vid poolen, faktiskt..om jag skulle fixa till lite där ute.
    Fantastiskt snyggt!

    Kramen/Tina

    SvaraRadera
  5. Ser superläckert ut och jag minns att jag sett de här bilderna i en tidning. Ni kommer att lyckas kalas precis som med allt annat ni gjort.
    Kam / Kristina

    SvaraRadera
  6. Ser underbart ut!!! Och det ÄR skönt att ha pool. Hos oss finns inte så mycket badmöjligheter på nära håll, inget gångavstånd i alla fall. så vår pool är guld värd.

    Kram / Maria

    SvaraRadera
  7. Det kommer bli kanoners! Skitsnyggt. När får vi komma på poolparty? :)

    //Helena

    SvaraRadera
  8. men du det var ingen dålig plan du har!!!! Så vill jag oxå ha det- kommer bli underbart hos er....Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Det är lika bra ni skaffar något typ av biljettsystem för ni kommer ha hela bekanskapskretsen knackandes på dörren... Vilken plan, det ser ut att bli underbart!

    SvaraRadera
  10. Snyggt snyggt! Sabla snyggt..:-) Nu vill jag också ha en pool. :-) Kram hela dan!

    SvaraRadera
  11. och vilken plan sen! jag är riktigt avundsjuk. vad grym du är. lycka till fina du!

    SvaraRadera
  12. Super nice :-)))
    Så där skulle jag med kunna tänka mig att ha det hos mig! Tack för inspirationen.

    Kram anan

    SvaraRadera
  13. Härligt! Efter att ha sett din 'American porch or just a porch' känner jag att orken tar slut. Hur mycket fint ska man ta på en och samma gång? Sedan tittar jag ut på mina 600 kvm och tänker; En anna dag, baby! Lite trätrall och lite jord, en annan dag...

    SvaraRadera
  14. Fantastiskt vackert! Klart att det ska vara sådär!

    SvaraRadera
  15. Så otroligt vackert. Klart ni ska ha det sådär! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Tänkte även tipsa om pool-/trädgårdslösning i form av ett boktips. Heidi Palmgren har en snygg lösning med i "nya trädgårdens rum". Kolla hennes arkitektskisser.

    Hälsningar Pernillaheterjag

    SvaraRadera