29 juli 2011

den har ju alltid funnits där II.



Vissa dagar åker man Twister på Grönan och är en cool åttaåring som besviket får konstaterat att hon "bara" är 139,5 cm och därmed går bet på Fritt Fall Tilt. Andra dagar åker man väldigt gärna i en röd vagn bakom morfars gräsklippare. Genom skogen på grusvägen med några grodor på lift. Och vissa dagar längtar man ihjäl sig efter den där chihuahuan och andra dagar leker man i evighet med de där smågrodorna. Som får namn och egna hus med bassänger och som efter en stund blir så många så de växer ur glassburkshuset och får en hink till hem istället. Fast bara för en liten stund.

Och som vanligt var det mest Nomi som ville bli fotograferad. Kan i och för sig bero på att de andra satt hukade över grodorna hela eftermiddagen.

14 kommentarer:

  1. Vilket toppenlov! Precis så ska ju en sommar vara!

    SvaraRadera
  2. Härligt med sommarlov! Fina foto. Kram J

    SvaraRadera
  3. Vilka underbart somriga bilder! Så som sommarlov skall va.
    Må så gott
    kram Malin

    SvaraRadera
  4. Ser hur mysigt ut som helst! Helt perfekt! :-)

    SvaraRadera
  5. Sådan där stol har jag också. Den är fyrtio år ju.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! De får mig att tänka på mina barndoms sommrar.. Min mormor och morfar hade precis en sådan stuga mitt ute bland skog, sjö, grusvägar och ängar - helt ensligt. Det lustig är att även där fanns gökur, värderkvarn och en massa grodor. Jag kommer så väl ihåg känslan av att där var man bara barn, jag och mina syskon och kusiner lekte barnsliga lekar ända till sent i tonåren. För det fanns liksom inget annat att göra. Inget nätverk, inga motorbåtar och bara en endaste kanal på tjock tven från 80-talet. Stugan fick tyvärr säljas när morfar gick bort och ingen utav barnen ville ta över det. Synd men åh vad härligt det var att vara barn där..
    Njut! Oj så långt detta blev då!
    Massa kramar tanten

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder =) Man blir helt fylld av lycka!

    SvaraRadera
  8. Åh, så underbart. Blir så glad av dina bilder!! Vilket toppen sommarlov. :-)

    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder du tar! Är helt mållös.

    SvaraRadera
  10. Du har verkligen fångat sommarlov på bilderna! Underbara!

    SvaraRadera
  11. fint alltihopa, men den där gula plastgubbeburken, den är något alldeles extra!

    SvaraRadera
  12. Följer din blogg och blir alltid på gott humör. Alltid så fina bilder.
    Kul att se barnstolarna för en sådan har jag me, i rött tyg!
    Underbart!

    SvaraRadera