06 juli 2011

teater-nomi.


Nomi fyndade en leksakstelefon igår på loppis. Hon skulle ha den i lekstugan (skrev kelstugan först, sweet...). Nu var det ju i allra högsta grad en alldeles riktig telefon. Men vad ska man tro i hightechlurarnas tid. Om det är någon mer som tycker hon har maxad outfit så kan jag lova er att hennes 8-åriga syster (som älskar svart) tyckte detsamma. När vi hämtade de stora ungarna på 4H-lägret viskade Liv:

- Mamma, vilka kläder Nomi har...
- Jaaa, hon är lite färgglad idag.
- Alltså... Hon ser liksom teaterklädd ut.
- Hurdå, som om hon ska gå på teater?
- Nä, som om hon spelar teater.
- Jaha..

Den enda slutsatsen jag drar av detta är att mina barn har bara sett glada pjäser. Inga tunga, sorgligheter ännu. Skönt.

26 kommentarer:

  1. wow this combo of complementary colors give a very good mood !

    SvaraRadera
  2. So sweet, so colourful!

    Salut!
    Franka

    SvaraRadera
  3. Ha ha, underbart! an blir i alla fall väldigt glad av att se hennes färgglada kläder och dina fina foton.
    Kram / kristina

    SvaraRadera
  4. Wow, vilka bilder! Fantastiska färger och häftig telefon...

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  5. Åh. Älskar allt med det här inlägget. Bästa!

    SvaraRadera
  6. Alltså jag ÄLSKAR dina inlägg! F-n vad grym du är! Bilder och text, det är så jäkla bra!!! Alltid.

    Och vilka härliga ungar du verkar ha sen. Hahaha! Skitkul! Kramar till allihopa.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder som alltid. De lyser upp min dag!
    Dina kids verkar så jäkla härliga, å du me!

    Kram
    sanna

    SvaraRadera
  8. Vilka superfina bilder, och vilken snygg blogg du har!
    /Nina

    SvaraRadera
  9. Mer färg åt folket!
    Din dotter är precious!

    Dina senaste inlägg har berört mig. Poole, gah! Så fint! Det kommer bli!

    KRam, Ulrika / lilla.u

    SvaraRadera
  10. ÅÅÅÅÅ herre. vilka sluper coola foton. Skulle lätt kunna få hänga och pryda våra väggar hemma hos oss!

    Du är grym på bilder!!!!!!!!!!

    kram CC

    SvaraRadera
  11. Supersnygg tjej! Man blir glad av att se henne! :)

    SvaraRadera
  12. *s* Vad härligt att hon vill... uttrycka sig med kläder :) Jag tycker att hon är dundertjusig. En liten fashionista.

    SvaraRadera
  13. Liv är ju min idol och jag håller som vanligt med henne! Teatern kanske kan heta Fru pumpa och sladd-telefonen!?

    SvaraRadera
  14. Vackert...=)Både kläder och unge=)Färg kan aldrig bli fel...Annica

    SvaraRadera
  15. Barn är helt underbara - Kan det bli bättre än så?

    Tack för all inspiration du ger!

    Kram
    Erica

    SvaraRadera
  16. Alltså dina foton är helt otroliga! Underbart! Och den där telefonen, åh, en sån har mina föräldrar. När det åskar och alla moderna trådlösa telefoner är urdragna då är det den röda gamla dialogen som plingar på!

    SvaraRadera
  17. Vilka fina bilder! Sådana härliga färger! :)

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  18. Vilka otroligt fina bilder du tar! Hälsn. Christine

    SvaraRadera
  19. Jag blir alldeles glad av inlägget!! Så härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Underbart!! Hon är ju fantastiskt fin. Härligt inlägg!!

    kram anna

    SvaraRadera
  21. Vilken fantastisk söt liten tjej och så fina färger på kläderna =)Och för att inte prata om vilka fina fotografier. Men hela din blogg är ju fantastiskt fin =)

    SvaraRadera
  22. Precis en sådan telefon har jag också. Jag köpte den för en tia på loppis förra året. Den är stabil och går att lita på när de digitala trådlösa telefonerna här hemma slutar fungera. Underbart fin :)

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  23. beautiful blog and your photographs are amazing!
    have a wonderful day
    ♥ hanlie

    SvaraRadera
  24. Vilken underbar blogg. Jag har fallit pladask och bara måste prenumerera på denna. Tack för fantastiska bilder som ger mig massor av inspiration. Fina texter som gör en glad.
    TACK!

    SvaraRadera