26 juli 2011

lite loppis.


Om man är en blomsterbegåvning kanske man en gång i livet får chansen att lägga kosingen på en sådan här urtjusig. Eller någon kanske skulle tycka det var värt att ge, när man firar värstinghögtidsdag. Men om man aldrig, verkligen aldrig lyckas hålla något som växer vid liv, då får man vara nöjd med det lilla. Några tior på loppis. Och om man kisar lite så kanske. Nä. Men om man har livlig fantasi, då kanske den kan se lite Svenskt Tenn-aktig ut. Nähä. Fast lite fin ändå.

11 kommentarer:

  1. En sån liten kruka har jag med. Gullig. Fast min blomma i är ganska ful.

    SvaraRadera
  2. UGGLORNA! I diiiiiiie!
    Är de också loppisfynd?

    Och du - din kruka är nästan finare ;)

    Kram, u.

    SvaraRadera
  3. Jag fyller i med lilla.u; -UGGLORNA!

    Och krukan var värst fin den också :)

    SvaraRadera
  4. Men sötaste ugglorna! Och krukan, jodå, visst får man lite svensk-tenn-feeling :)

    SvaraRadera
  5. Visst ser man lite Svenskt Tenn i krukan... Behöver knappt kisa! Fina fynd ni gjort!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det första jag såg var också ugglorna. Fiiiiina!

    SvaraRadera
  7. söta ugglor o ask!

    jag har haft en grym loppis-sommar! Tyvärr glömde jag kolla läget i K-holm när jag var där sist och väntade på ett tågbyte som blev fördröjt. Vilken miss- om jag inte minns fel finns det ju en jättestor loppislada vid stationen?! Men det hade jag alltså förträngt. Men jag gick förbi Mokkasin iaf. Synd att man inte hade möjlighet att se den tidigare:(

    SvaraRadera
  8. underbara du;) vem behöver ha gröna fingrar för en sån vacker vas- funkar ju utmärkt för dina juveler istället! Kram J

    SvaraRadera
  9. Åh ja, den där krukan önskar jag också att jag hade hittat!

    SvaraRadera
  10. Väldigt, väldigt fin skulle jag säga!

    SvaraRadera
  11. Ha, ha, vad jag skrattade när jag läste detta. Jag fyndade nämligen en vas som också kunde kvala in under kategorin svensk Tenn-lool-a-like, fast ändå inte. Och jag kostade på hela femtio spänn.
    Jag är helt off road när det gäller bloggandet nu, har fullständigt lagt in någon loj maniana stil och gör tappra försök att hitta tillbaka, men ojoj..Gör lite nerslag och försvinner sen. Du däremot verkar vara i högform igen, snacka om nano-svacka!

    Återkommer med beställning när jag inte måste tvätta, packa och dra vidare på semester-äventyr. Verkar tufft med små nitar. Lutar åt svarta. Kram, kram

    SvaraRadera