07 april 2011

fina veckan.


Känslan av att faktiskt känna någon fast man aldrig någonsin har setts tidigare är fin. Väldans skön på något vis. Liksom hejhej och sen kan man inte sluta prata. Det gillar jag. Massor. Och precis så har det varit den här veckan. En hel rad av nya fina människor har dykt upp. Liksom från ingenstans. Saknar dem lite just nu. Det blev ju så tyst.

Och hur fin kan en liten ask vara egentligen. En gammal ask med textilkritor från färgaffärens källare. Snyggoask helt enkelt. Och så pös det ut alldeles vitt kritdamm när man tog i den. Då blev den ännu finare.

16 kommentarer:

  1. Jeg er så glad i bloggen din.
    Bildene, ordene, alt. Vakkert!
    Takk for det du deler og skriver.

    Ha en fin kveld, du vakre.
    Klem fra An-Magritt

    SvaraRadera
  2. Förstår precis hur du menar. När man träffar de där människorna som är likadana och som bara passar. En väldigt härlig känsla! :)
    Och vilken fin ask du har hittat!!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis! Sån himla bra känsla :-)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med helt och hållet!!
    Underbar ask...

    SvaraRadera
  5. Skön känsla, när kemin stämmer sådär.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  6. Väldigt tjusig ask. Tjusig värre faktiskt.

    Ha en fin helg. Jag ska nog ta en lite micropaus och gå i vår-ide. Tröttheten slog mig i huvudet igår. Galet hur all energi kan trollas bort helt plötsligt.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Tokfina askar - varför åh varför hittar jag aldrig sådana fina prylar?! :-)

    SvaraRadera
  8. Fina askar! Samlar själv men får inte ha alla framme...
    Malin

    SvaraRadera
  9. Tiden flyger men jag har inte glömt!

    Måste bara tacka för all den fina omsorg som mina svarta bokstäver blev omsluten av. Vilken känsla när jag öppnade det bruna paketet och det fanns både sidenband och frasigt silkespapper med min leverans.

    En stor kram och eloge till Mokkasin som med mycket kärlek och det lilla extra levererar glädje per post till oss som har lång väg till butiken.

    Fredagskramar från Lisa i Luleå

    SvaraRadera
  10. Oii precis så är det, känns som när man är liten och får en ny kompis - händer inte så ofta som vuxen.
    Ha en fin fredag! Kram Frida

    SvaraRadera
  11. Jaa, visst är det härligt när man träffar någon och det klickar direkt. Så är det ju lite här i bloggvärlden också, vissa fastnar man för lite extra.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  12. Vilka fina askar!! Och härligt att dom verkligen är gamla!

    SvaraRadera
  13. Ja, visst är det underbart roligt! Önskar dig en härlig helg i vårsolen! /Camilla

    SvaraRadera
  14. Väldigt fin ask men också väldigt fina bilder på den fina asken! Och som vanligt fina ord. Grymt! Det verkar som din kväll blev lyckad. Grattis och hurra! Kram/Malin

    SvaraRadera
  15. Äntligen är lördagen här, en av veckans absolut bästa dagar.

    Om du vill och orkar så har du en utmaning hos mej.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  16. Härlig känsla. Sedan kritorna också.

    SvaraRadera