27 april 2011

ett försenat tisdagstema eller följetong soffbord.


Tisdagens tema på Fabriken var På mitt soffbord. Och idag är det onsdag. Jag vet. Men ändå, ni får se det ändå. Vårt soffbord. För egentligen är det själva bordet som är mer intressant än vad som är på det. Om ni minns så kändes det här bordet alldeles för högt när sofföverdragen rök. Och med ett bedrövligt brickbord en stund har vi nu ett avsågat sådant här. Vilket inte är vår briljanta idé egentligen utan våra fina vänners. Fast när det vi hade surat tillräckligt över brickbordet så var vi tvungna att göra en härmis. För smidigt nog hade jag ju ett sådant bord på butiken (som för övrigt är snyggt som högt bord med). Och trettiofyra centimeter kortare blev det såhär elegant. Om jag får säga det själv. Det är nog första gången vi har ett sådant här bra soffbord. Rejält. Det känns på riktigt. Ett soffbord som man har när man blir vuxen liksom.


Och på soffbordet. Ett lånat labyrintspel. Barnens favvo just nu. Och min hög för att ta mig tillbaka till bokvärlden. När det är så här illa ställt är det lika så bra att ta till de gamla favoriterna. Så man inte misslyckas. Och den översta är min absoluta darling. Ever. Jag vet inte hur många gånga jag har läst den. Nästan lite galet för jag gör inte så i vanliga fall. Tror att första gången var i början av nittiotalet. Och varje gång läser jag det allra långsammaste jag kan. För jag vill inte att den ska ta slut.

21 kommentarer:

  1. Åh - labyrintspel! Vet du hur galen jag kunde bli på det när den där kulan vägrade rulla åt rätt håll..?!! :-D

    Är lite ledsen att jag inte har kvar det dock... :-/

    SvaraRadera
  2. Jätte fint hemma hos er, som vanligt! :-)
    Härligt med en sån favoritbok.

    Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, de andas verkligen vår! Tack också för boktipset - den har gått mig förbi...

    SvaraRadera
  4. Så fint och ljust och härligt det ser ut hemma hos er!

    Labyrintspel var länge sedan - riktigt roligt!

    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Rackarns fina bilder i vanlig ordning, Sofia! Värmen tycks ha gjort mig tämligen osynlig i kommentatorsfältet, men jag läser och ser allt i vanlig ordning. Och läser gör jag för fullt nu igen. Något gott som kom ur den där eländiga sjukdomstiden. Allt gott!

    SvaraRadera
  6. Min absolut bästa bok ever, hon är fantastisk Donna Tartt, har precis beställt True Grit som är hennes bästa bok! Fina bilder, må så gott,
    Malin

    SvaraRadera
  7. Det är nog precis just därför vi inte har ett soffbord, jag vet innerst inne att jag också är redo för ett "vuxenbord"! Men den sämre halvan av mig tittar på sådana med glipor, hålor, hjul och krossbart glas...

    Tack förresten för gratulationer och lyckospark! Du är inte ensam om att vara lite off på internätet för tillfället, min hjärna känns iallafall som en galen ko på grönbete och inne blir det inget vettigt gjort.

    Men låt oss njuta av det, låt bloggen köra lite på autopilot och så kalasar vi på saft och påtar i jorden i stället :)

    God fortsättning på våren!

    SvaraRadera
  8. Det var mig ett rejält och finfint bord! Själv har jag ett ganska så braigt teaksoffbord med tidningshylla under för alla fjärrkontroller och dylikt. Enda nackdelen är dock att det alldeles för lätt blir ringar på det och måste smörjas in varann vecka. Förstår inte hur jag orkar.

    Förresten, underbara bilder! Men det vet du säkert redan. ;-)

    SvaraRadera
  9. Jag kan inte komma över hur vackert ert hem är!!!

    SvaraRadera
  10. Så väldigt fint! Jag är ganska ny i bloggvärlden men din blogg har blivit en favorit!
    /Victoria

    SvaraRadera
  11. Tack för bordtipset, det var ju precis det bordet som jag har letat efter!:) Dagens ros till dig!:)

    SvaraRadera
  12. Alldeles underbara och inspirerande bilder. Som alltid. Tack!

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. ...dette er min førte gang på besøk her hos deg, merkelig jeg ikke har funnet veien inn hit før!

    ...Lekre stemningfulle bilder du viser av et vakkert og lunt hjem!

    Takk for titten :)

    -Ida Susanne Collier
    (sukkertøy for øyet)

    SvaraRadera
  14. underbart vackra hem! och labyrintspel! jag älskade det när jag var liten, måste köpa ett till min åttaåring, tack för att du gjorde mig påmind! mini

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder från ett ljuvligt hem!
    Donna .. Love the book! Min är helt sönderläst!

    SvaraRadera
  16. Nä men jädrar vad fint! Åh så snyggt! Det är inte klokt. Jag vill bo där. Bordet, stolarna, golvet, väggarna, lampan. ALLT vill jag ha!

    Min sambo köpte ett labyrintspel på loppis förra året. Åååh så glada vi blev! De är så himla fina! Och roliga. Men jag är sämst. Absolut sämst på det där. Kommer aldrig längre än typ 4.

    Den där boken jag aldrig hört talas om. Ska kolla upp det. Har du läst Vindens skugga av Carlos Ruis Záfon? Om inte-gör det!

    Kram- Helena

    SvaraRadera
  17. Soffbordet blev ju jättebra, själv har vi också ett ganska så rejält soffbord här hemma som maken snickrat ihop, det liksom behövs till allt man ska ha tex: godisskålar!m.m.....=) Va fint det är med era vita plankgolv, det är verkligen något som vi ska lägga in i detta nya huset också, vi hade vita plankgolv i vårat förra hus, och jag kan säga att jag saknar det verkligen.... Ha en fin dag, kram jessica.

    SvaraRadera
  18. Härligt bord och åh vad glad jag blev när jag såg labyrintspelet! Minns att jag brukade låna storebrors när han inte var hemma..

    SvaraRadera
  19. Jag söker nu böcker som trollbinder en rastlös själ. Om du läst denna om och om igen, borde jag ge det ett försök. Kanske har vi samma smak. Kanske gör jag slut efter halva.
    Vad trist att du hade en kass dag. Hoppas vinden vänt och den här blev bättre. Känn ingen press med besöken, varje gång du tittar in blir jag glad. Om du uteblir för länge lovar jag att göra mig påmind.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. riktigt fint! bra idé att såga av benen, hade jag inte ens tänkt på... åh, jag vill ha hela ditt hem, det ser underbart ut.

    SvaraRadera
  21. Ja, The Secret History er en absolutt favoritt her også. Mitt eksemplar ser cirka like slitt ut. Nå ble jeg inspirert til å lese den om igjen - er noen år siden sist!

    SvaraRadera