19 april 2011

tisdagstema om tidstypiska detaljer eller fina påskharen.



Min kamera har gått sönder. Det är nog dagens tristaste händelse. Jag vet att det finns mycket värre saker än så. Men fasen, jag behöver min kamera. Känner faktiskt att den är väldans viktig till och med. Känns lite halvdant utan den. Snyft. För det är ju inte precis så man kvistar ner till affären och köper en ny. Fast den kanske går att laga. Ja, det gör den nog. Jag får nog lov att fråga. Hoppas.

Så tidstypiska detaljer, på Fabrikens tisdagstema får en lite långsökt tolkning. En påskhare som egentligen mest är en pysslad finkanin. Fast nu i påsktider får det vara en påskhare. Tidstypiskt som bara den. Kaninen ingår i en liten pappersdjursfamilj som duktiga Caroline Faup har formgett. Love it. Såsom jag gör med allt hon tecknar. Papperspysslet är förövrigt grymt fint. Finns även som robotar, rymdfarkoster och dockor. Ska bara pyssla lite mer så ska ni få se.


Den lilla kaninen står på en ask som är klädd med min egen favorittapet i nya Sandberg-kollektionen. Tapeten heter Alma och finns i rosa, grön, gul och gräddvit. Om jag nu minns rätt. Visst tänker man direkt Ladurée? Och macarons. 

14 kommentarer:

  1. Underbar kanin! :-)

    Åh, lider banne mig med dig - så klart kameran är viktig och jag förstår helt och fullt om det känns i själen när du inte kan använda den. Jag håller tummarna för att den ska gå att laga.

    SvaraRadera
  2. Kameran är ju viktig. För oss tokiga bloggare som har insett värdet med den så är den ju jätteviktig ;)

    Sandberg gör väldigt fina tapeter.

    SvaraRadera
  3. Åh nej, vad tråkigt med kameran!! Min gick sönder för ett tag sedan och jag var helt knäckt! :-( Jag håller tummarna för att den går att laga!

    SvaraRadera
  4. Åh nej. Inte kameran. Skynda till affären och laga. och kolla din hemförsäkring. Ibland kan drulle vara fantastisk.

    Men jag skulle kunna drunkna i detta papper och ändå vara glad. Det. Är. Helt. Bedårande. Jag. Är. Mållös.

    I kväll ska jag föresten härma dig med påskstrutar, sådana som du hade på barnkalaset. Härm-härm! Om jag fotar lovar jag att länka och hoppas på förlåtelse från härm-domstolen.

    Ladurée, en vacker dag ska jag dit. Och jag kommer att tappa det. Totalt.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag lider med dig. Kameran av allt!!!!
    Måste säga att nya sandberg-kollektionen är ju förtrollande fin (...som vanligt :)). Och för att inte tala om dina bilder! Näe just det det kanske inte är läge att tala om just bilder...FÖRLÅT :). Hoppas den, kameran, går att laga och att det är superbilligt :). Håller tummarna.
    Lycka till!/s

    SvaraRadera
  6. Men tack, vad glad jag blir!!!
    Nu följer jag dig! Vilka härliga bilder DU har här! Riktiga gladboostar!

    SvaraRadera
  7. Va trist med kameran... hoppas den går att laga.

    Vilken söt kanin! Underbar! Imponerad av både kunnande och tålamodet :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Ursöt kanin! Och jag tapeten är underbar, fint att klä in en ask så där.. helt klart ladurée feeling :-) Tråkigt med kameran, hoppas att den går att laga. Gillar ju dina bilder så!

    Ha en fin dag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  9. Förstår precis det där med kameran, går säkert att laga : ) och visst tänker man på ladure'e eller Coppolas Marie Antoinette - hursomhelst vackert!
    Malin

    SvaraRadera
  10. Min kamera trasslar också, visst känner man sig deppig! Vi får hoppas att det löser sig snart!

    Måste bra säga att din blogg är verkligen ljuvlig.

    Tack för besöket hos mig! ;-)

    Glad Påsk!
    Erica

    SvaraRadera
  11. Det var den sötaste lilla påskhare jag sett! Usch vad tråkigt med kameran - håller med dig, man känner sig helt tomt utan kamera.
    Ha en fin dag i solen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Men så vackra alster! Var nosar du upp alla tjusiga grejer? Underbara.

    Och kameran... hjälp! Den får du laga illa kvickt! :)

    Ha en riktigt fin påskhelg!
    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  13. Love it! Tapeten är ju bara helt underbar & den lilla kaninen, så fin!

    Lycka till med kameran. Hoppas att det löser sig ...

    Glad Påsk!
    u.

    SvaraRadera
  14. Jag älskar tapeten. När kommer den ut i butik så jag kan köpa?

    Glad Påsk!

    SvaraRadera