14 april 2011

sådana här tulpaner skulle man ha jämt.


Snart blir det bilder från Sandbergkvällen. Och snart blir det bilder hemifrån. Här har det hänt en del sista tiden. Tapetseringar och ommöbleringar. Superduktiga tjejerna Anna och Karin var här igår och plåtade. Väldigt roligt fast en aning hysteriskt dagarna innan. Vet inte när jag ska hinna ta itu med min megasnabba städning som inte alls var en städning. Allt som inte fick synas på bild for in i garderoberna och på vinden. Och nu undrar hela familjen, inklusive jag, var är sakerna? Var är spargrisen, var är Nintendo-laddaren, var är fjärrkontrollen, var är det ena och det andra...

Min nya korgstol är gammal och alldeles skör och ömtålig. Så fort någon närmar sig den så vrålar jag. Neeej, inte sitta. Den håller inte för det. Jo, jag vet att det är alldeles extremt onödigt. Fast den var vacker och kostade väldigt lite och bad liksom om att bli hemburen.

18 kommentarer:

  1. Hahaha... :) Det där låter precis som mig - att slänga in sakerna man inte vill se i garderoben. Om jag inte riktigt orkar/ hinner städa, så "gömmer jag bråten", in med det i garderoben eller skåpet. Vips, så är det städat!

    Härliga bilder du visar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. haha så rolig du är. :-)
    Jättefina tulpaner och den där stolen hade inte jag heller lämnat kvar på loppisen!
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. FANTASTISKA tulpaner! Heter de något speciellt? Så skulle jag också kunna göra, eller nåja, har jag gjort ett antal gånger när vi fått gäster lite hastigt :)
    Om det kallas städa är väl mer tveksamt...
    Ha en fin kväll /Cecilia

    SvaraRadera
  4. Här i huset kör vi blåsa på saker varianten...Och askar och lådor är perfa att trycka in små pryttlar i.Förstår känslan med stolen även om den inte är i brukbart skick. Läcker som få är både den och tulpanerna=)Annica

    SvaraRadera
  5. Vilka tulpaner - ser nästan ut som pioner!

    åhhh, din stol skulle jag oxå vilja ha - super fin! Förstår att den kallade på dig.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. fantastisk stol och minst lika fantastiska tulpaner!!!

    SvaraRadera
  7. Spännande :)
    Vackra tulpaner och den lilla stolen.. Oj, så fiin!
    Hoppas att du får tid till att pusta ut lite nu.
    Kramar tanten

    SvaraRadera
  8. Fin var stolen minsann också!

    SvaraRadera
  9. Vackra foton, du är duktig du :) De där tulpanerna skulle jag bra gärna ha ett fång av, vasen är ljuvlig och stolen sen då... vilken snygging!

    SvaraRadera
  10. Jättefina tulpaner, stolen likaså! Förstår om du är rädd om den. Väldigt fina bilder också!

    SvaraRadera
  11. Å så fint, underbara tulpaner och korgstolen är ju bara to die for :-)

    Ha en fin helg!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  12. Exakt sådär städar jag också när jag har bråttom. Och sen irrar jag runt för att leta efter allt som jag har fulstädat bort.

    Och som alltid - ljuva bilder.

    SvaraRadera
  13. Ska nog ut och köpa mig några tulpaner. Sånna där fina. Inte Icas. I em kanske jag till och med snabbstädar jag huset.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Ah så fint!!

    En rund spegel, det måste jag skaffa mig!

    kram!

    SvaraRadera
  15. Nu blev jag inspirerad! Vilken härlig hörna!!!
    Trevlig helg!
    u.

    SvaraRadera
  16. Vilka underbara färger ihop och så det ljusaste vita till det, så fint,
    Malin

    SvaraRadera
  17. Mmm... vilka tulpaner :)
    Mysig hörna
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Ha, ha! Jag förstår att stolen bad om att bli hemburen till just dig. Hade jag varit en stol hade jag också velat stå hemma hos dig :) Tulpanerna, rummet, stolen, dina fantastiska texter. Jag njuter av din blogg för den bjuder verkligen på bloggning när den är som bäst. Tack Sofia! Kramar/Malin

    SvaraRadera