02 april 2011

onsdagen den sjätte april klockan nitton.


Sy vimplar och äta chokladpraliner. Värre kan man ha det på jobbet en lördag. Häromdagen damp det ner världens skatt i brevlådan. En massa fina tygprover från Sandberg. Såklart att det skulle bli minivimplar.


På onsdag händer en riktigt grym grej i Katrineholm.  Sandberg + Färgbutiken Elerts + Mokkasin fixar inspirationskväll. Tapeter, tyger och hantverkshistoria. Och det kanske allra coolaste. I sommar lanseras Sandbergs nya barnkollektion. Och gissa var man kan få en exklusiv liten sneakpeak? Och gissa vem som i denna stund sitter med världens finaste, allra färskaste tapetprover och tygbitar? Och ni kan ju bara tänka er vad man kan hitta på med sådana finheter. Fast vimplarna på bilden är från kollektionen Kaspar och Saga. Ibland får man lov att vara lite hemlig minsann. Men vill någon komma på onsdag? Skicka mig ett mail!

19 kommentarer:

  1. Det hade jag SÅ gärna gjort om jag varit i närheten - och dina vimplar är riktigt fina! :-)

    SvaraRadera
  2. Du gör helt underbara bilder!
    Denna är helt ljuvlig!
    Du är så duktig så jag skulle vilja gå
    en fotutbildning hos dig:):)
    Älskar din blogg helt enkelt!!!!!!!!!!

    önskar dig en fin lördagskväll!
    kram CC

    SvaraRadera
  3. Sandbergs kollektioner älskar jag, har själv det i köket...
    Hade jag bott i närheten hade jag gärna kommit, hoppas du visar i bilder sedan..
    Snygga vimplar..
    Kram Helena.

    SvaraRadera
  4. Så typiskt, denna vecka är mer kaos än vanligt och jag och sambon möts enbart i dörren på onsdagkväll. Det går inte pussla mer än vi har gjort. Förhoppningsvis blir det fler happenings för på onsdag hade jag väldigt gärna velat vara med. Tyger och inredning, två av mina passioner. :-)

    SvaraRadera
  5. Vad kul det låter! Synd att man inte bor i Katrineholm...
    Hoppas det blir riktigt, riktigt lyckat onsdag!

    SvaraRadera
  6. Så fina vimplar i fina tyger!
    Jag blir alltid lika glad när jag kikar in här och på onsdag hade jag mer än gärna hängt med på trevligheter men det blir lite långt att åka.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Varför bor jag inte i Katrineholm.
    Ha de varit toppenkul!!!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  8. Wow! Så roligt!

    Tyvärr är Katrineholm inte direkt i grannskapet, annars hade du kunnat räkna med mig. Hoppas att det blir en härlig kväll!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej Sofia!
    Choklad...Gud, tänk om jag kunnat käka det på mitt jobb, men kanske inte att rekommendera tillsammans med sterila blodpåsar och vassa nålar :).
    Vill kunna sy!!! Knpapt godkänd i syslöjd!
    Lycka till med syandet! O trevlig söndag/ Jennifer

    SvaraRadera
  10. Hade så gärna kommit, men det är lite för långt. Kul att få bli utvald till nått skojigt!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  11. you are so beautiful and bright blog)))

    SvaraRadera
  12. Synd att det är så långt till Katrineholm... Vilken underbart härlig blogghörna du har!!! Bara att sätta igång liksom;-)

    Stor kram!

    SvaraRadera
  13. Hittade din blogg för en liten stund sen.
    Wow vilken härlig, färglad och inspirerande blogg.
    Älskar dina bilder. Blir alldeles glad.
    "Add to favorites" direkt alltså... ;)

    SvaraRadera
  14. Åh, hade ju varit jätteroligt med onsdag! Nåja, får sukta hemifrån, Kaspar o Saga finns ju här också, men vad kul med en inspirationskväll,
    Malin

    SvaraRadera
  15. Låter spännande och kul!
    Väldigt fina tyger har de, Sandbergs.
    Din stökiga blogghörna ser ju inspirerande och fin ut. Jag är sådan som tycker att stök hos andra är mysigt och lite bohemiskt, men om det är stök hos mig själv så upplever jag aldrig det som mysigt -bara jobbigt.

    SvaraRadera
  16. Du inspirerar något så otroligt! Var tvungen att skriva lite om dig i vår butiksblogg dnadesignandart.blogspot.com idag! å det lär inte ha varit sista gången det skedde! Tack för allt ögongodis. Lhina / D.N.A designandart.se

    SvaraRadera
  17. Du kan nog åka på turne´ med dessa tygbitar och kataloger genom Sverige :-) Ska bli spännande att se dom här längre fram!

    SvaraRadera
  18. Åh så spännande och kul!!! Önskar så att jag kunde komma på onsdag!

    Lycka till vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Så roligt! Härligt jobbat! Hade gärna kommit förbi om jag bott i närheten. Jag måste oavsett komma förbi en dag! Stor kram till dig/Malin

    SvaraRadera