18 december 2011

do something.


- Fett fubb, sa Viggo. Och det är precis så det är. "Att få gå i skolan är enligt FN en mänsklig rättighet. Ändå är det idag upp emot 100 miljoner barn som inte får ta del av den rättigheten.En övervägande majoritet av dessa är flickor." Så därför är årets tema för Musikhjälpens insamling - Alla flickor har rätt att gå i skolan. Så nu hojtar jag till såhär på insamlingens sista dag -  gör någonting! Ni kan lägga ett flott bud på någon av alla fina auktioner som pågår men glöm för all del inte bort att ett litet mess som kostar dig 50 små kronor hjälper en hel massa.

Själv tar jag tillfället i akt att å Mokkasins och Little Cute Mokkasins vägnar hälsa till er alla fantastiskt snälla människor därute genom att önska Lalehs sång Live Tomorrow och skänka 1000 kronor till Musikhjälpen.  

Do something - i kampen mot denna fett fubbiga värld!

6 kommentarer:

  1. Ja, det är fett fubb. Bra gjort och nu ska jag göra något också.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort Sofia. Jag har också lämnat ett bidrag dock ej så stort. Hörde för en liten stund sedan att insamlingen inbringade Över 18 miljoner helt fantastiskt!
    Heder åt alla som bidragit till detta fina resultat.Monica

    SvaraRadera
  3. Musikhjälpen, fett bra och fantastiskt. Herregu, man saknart redan. Och Laleh...och du då. Helt sjukt bra. Kram!

    SvaraRadera
  4. Fasiken vad bra! Och så inspirerande du är! Ja minsann - jag ska genast messa jag! Tack för att du påminner!

    Jenny

    SvaraRadera
  5. Heja dig! Kan verkligen inte fatta hur jag missade hela musikhjälpen-grejen. Igen. Känns som jag tappat minnet helt. Men jag fick allt återberättat för rödgråtna kollegor idag (vet inte om de var rörda eller bara köra i Jason). Men tyvärr var det ju helt för sent att skänka pengar så jag får hitta något annat ställe att skänka pengar till, det lär ju inte bli svårt. Som Viggo säger, vi lever ju i en febb fubb värld!

    SvaraRadera
  6. Bra gjort Sofia! Och fint sagt av Viggo. Och du, vilken fin låt du önskade. Kram till dig och tack för fint inslagna saker i fint paket.

    SvaraRadera