29 december 2011

winter ladybug.


Inte för man tror att ett vinterland kan försvinna på fyra dagar men det kunde det. Vår julafton var vårlik och vi tänkte att det kändes som påskafton. Vareviga dag pratar vi om den konstiga vintern. Och om den alldeles tokstormiga vintern. Alla går runt och saknar snön lite. Jag för ljuset och ungarna för allt det roliga. Och vinter förresten, kan man verkligen kalla det vinter när man inte ens behöver mössa och vantar?

Och själv stirrade jag nyss förvånat på silkespappret. Hej där, du lilla nyckelpiga. Och vad säger man mer? Det är egentligen fasligt långt kvar till sommartiden, men jag förstår om du blev alldeles lurad.

8 kommentarer:

  1. Ja, det är mycket skumt alltihop..! Nu är ju julen förbi så då bryr jag mig inte om att längta efter snö och kyla (tycker inte om att frysa) men när det var jul hade jag ju gärna tittat ut på snö i stället för på en alldeles grön och frodig gräsmatta..! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade också en nyckelpiga krypandes över mitt tangentbord veckan före jul! Ute på gården blommar rosorna och ringblommor. Crazy!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen mystiskt. Jag träffade på nya blåbär på juldagen.

    SvaraRadera
  4. Det blev en fin bild iaf, med den lilla nyckelpigan mot det svarta. Här surrade en mygga över julbordet och i skogen växer fina trattkantareller!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar bild på nyckelpigan! Hmm det är inte bara den som har missat något för jag verkar oxå ha missat vintern hihi!
    Går fortfarande med höstjackan
    Kramkram denna torsdag!

    SvaraRadera
  6. Ja nog ä det knepigt, mina vårblommor i balkonglådorna knoppar sig och ja gräset lyser grönt;) hihi Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!!! Vi ses på andra sidan;)

    SvaraRadera
  7. Ja nog ä det knepigt, mina vårblommor i balkonglådorna knoppar sig och ja gräset lyser grönt;) hihi Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!!! Vi ses på andra sidan;)

    SvaraRadera
  8. Vi har massor av dom i vårat lägenhet. I början var det gulligt men nu börjar dom bli jobbiga... :)

    Ja du jag har nog redan bloggat ett par gånger om dig och dina fina foton och fina hem.

    SvaraRadera