11 december 2011

förtjusande.


Jag vet att det är fånigt men jag blir så himla förtjust i små världar. Löjligt förtjust. När de ser ut på det här viset vill jag bara ställa den lilla världen där på fönsterkarmen och sätta igång att fylla den med pyttesmå saker. Jag vill ställa en liten karusell där i skogen och hänga små planeter och stjärnor i trådar som får dingla alldeles ovanför trädtopparna.


Och nu grämer det mig att hela den lilla världen får ligga kvar på hyllan. Tills jag har tid.

Det är en dockteater förresten. En liten en.

4 kommentarer:

  1. Hallå! Ja.. jag kommer i håg när man var liten och gjorde små titt in skåp. Jag ska nog göra ett sånt med hedvig någon dag. Vi ska snart åka förbi er lilla stad, har ni en fysisk butik?

    Tack för en alltid lika inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  2. jag är ju här o glor ibland och ganska ofta, men susar förbi och skriver aldrig och förlåt för det jag lovar bot och bättring. Jag tycker ditt julkort på barnen var fantastiskt realistiskt och alldeles normalt och julkortet på godispåsen, herregud jag dagdrömde om den där godispåsen häromdagen för den är så fin. och snöflingorna är amazing och jag känner återigen att jag skulle vilja vara lite mer som du. smart och så du vet. Jo tack. man kan ju alltid önska när det lackar mot jul.

    SvaraRadera
  3. Underbart! Jag vill bara bosätta mig i de där små världarna!

    SvaraRadera
  4. Herre gud vilken söt dockteater. Underbart fantastisk. Du kan leta fram finheter du!

    SvaraRadera