31 december 2011

2011.


Å 2011 var året som gick i en rasande fart.  Och det har varit ett fantastiskt år på alla sätt och vis. Ett tacksamt år på alla plan med en massa kärlek. Och bloggen, allra käraste bloggen, och ni alla som hör ihop med den. Ni som läser och hejar och gillar, ni är så himla fina.  Jag blir berörd så till den milda grad över er ödmjukhet och otroliga snällhet. Varje dag blir jag det. Ni är fantastiska och ni sätter glans på mina dagar. Så är det.

Men i allt detta fantastiska så var det året då flera bedrövelser slutade med en enda stor förbannad sorglighet. Så stor och så sorglig att jag knappt idag fattar att det hände. Kanske trodde jag först när rädslan satt där som ett stryptag på mig att aldrig någonsin kommer jag ifrån det här, att jag aldrig blir hel. Men vet ni, det blev precis tvärtom. Idag är jag nästan tacksam att det hände. För det fick mig att för alltid att förstå vem som är viktig i mitt liv. Vilka människor som betyder allt, precis allt. Och vilka som inte betyder något, som inte ens är värda en tanke. Och att kunna släppa de evinnerliga tankarna och det förödande ältandet och bara se tillbaka med ett kallt konstaterande, som att det här var det som hände och det var riktigt illa. Men sedan, inget mer. Den insikten är nog min värdefullaste detta år. Den har gjort mig alldeles hel igen.


Så alla ni fantastiska männsikor som finns i min närhet på ert eget lilla vis. Ni är så värdefulla. Och jag önskar er alla ett underbart nytt år med en hel massa kärlek!
Och tack för att ni finns.

Sofia


20 kommentarer:

  1. Så hudlöst du skriver, men ändå på ett sätt som gör det allmängiltigt. Allt gott till dig inför nya året, Sofia! Kram

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt Gott Nytt år önskar jag dig. Tack för allt fint du delar med dig av här på bloggen.

    SvaraRadera
  3. Helt klart så har 2011 burit med sig en massa elände även här, men precis som du säger så kommer det alltid något gott ur något som gör riktigt ont... Och nu har vi ett nytt oskrivet blad att se fram emot!

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Ojoj så fint du skriver Sofia, vackert och alldeles perfekt! Tack ska du ha för att du och Mokkasin finns i mitt liv. Ett gott nytt år önskar jag dig och så hoppas jag att ses "på riktigt" under 2012 :)
    Kramar tanten

    SvaraRadera
  5. Gott nytt år på dig med. Du har en förmåga så speciell att jag hoppas att du någon gång skriver en bok. Tack för att du delar med dig av stort som smått. Du berör. Alltid. Hoppas att 2012 bär på godsaker. Daniela

    SvaraRadera
  6. Härliga inlägg med coola, vackra bilder har du bjudit på under hela året.Önskar ett liknanade 2012..=)Gott nytt kul år/Annica

    SvaraRadera
  7. Det har varit roligt att följa dig under 2011, ser fram emot att göra det även under 2012! :-)

    SvaraRadera
  8. Mycket Klokt och fint. Och gott nytt år önskar jag dig och tack för att DU finns och sprider så mycket inspiration och fint omkring dig! Kram!
    Nanna

    SvaraRadera
  9. Mycket fint och inspirerande, gott nytt år till dig! och tack för en fin blogg, kram

    SvaraRadera
  10. Fint skrivet och jag beundrar dig för allt du har tagit dig för under året. Stort lycka till under 2012. För egen del har året som gått också bjudit på det ena och det andra, det gäller att ta med sig det bra, skaka av sig det andra och njuta av att starta på ny kula igen!
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Sarah&Patrik31 december 2011 11:27

    Så fint skrivet Sofia och så sant så sant. Man ska bara odla det vackraste man har. Massor av nyårskramar!!

    SvaraRadera
  12. Vad fint du skriver. Man klarar mer än man tror. Och att det kan komma gott ur det onda, ja faktiskt är det ju så.
    Ha en fin nyårskväll och på det ett fantastiskt, helt, nytt år! Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Godt nyttår!!
    Digger bloggen din, gleder meg til å følge deg videre!
    -monica :o)

    SvaraRadera
  14. Happy New Year to you.
    Have a very lovely, brillant, wonderful and really happy 2012.

    Love. Lysann

    SvaraRadera
  15. carina moqvist1 januari 2012 03:17

    kram och hoppas 2012 blir ett härligt år för oss alla. tack för alla fina bilder och allt det fina du skriver, fröjd att få läsa allt och se att du blir omnämnd både här och där. fortatt lycka till

    SvaraRadera
  16. Önskar dig ett fantastiskt 2012!
    Älskar din färgglada inspirerande och kravlösa blogg!!!
    Den är fiiin :)

    SvaraRadera
  17. Önskar dig det bästa året och tackar för att du bjuder oss med på din resa! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  18. Jag vill bara säga atta llt som skrivs här- stort som smått- berör och inspirerar. Du är helt klart en förebild och även om 2011 i mitt liv även vänt på en tung sida, har det även fört med sig stora fina saker. Hjärtligt gott nytt år 2012 önskar jag dig Sofia!
    Många kramar från Klara

    SvaraRadera
  19. jag finner inte ord till den här kommentaren.. jag vill bara säga att jag känner dina känslor. jag förstår vad du menar med att mycket gott trots allt kan komma ur en sådan hemsk händelse. Jag har själv varit där. och man glömmer aldrig.. man bara lär sig leva med det.

    jag älskar din blogg. orden och bilderna inspirerar mig varje gång. tack för att du delar med dig och gott nytt 2012!

    SvaraRadera
  20. Utan att veta vad det handlar om var det fantastiskt starka ord i ditt inlägg. Och kloka. Och såhär på håll, utan att känna dig, är det precis så jag uppfattar dig. Stark och klok.

    Gott nytt! 2012 kommer att bli fantastiskt.

    SvaraRadera