21 december 2011

plaza koti.


Häromveckan ringde Anna Mård mig och sa att hennes och Karin Fobergs fina reportage från Plaza Interiör hade hamnat i Finland. Vi sa att det blir nog inget omslag såhär i juletid. Men det blev det!


Igår damp tidningen ner i lådan. Det roliga är att man har valt att blåsa upp helt andra bilder än i det svenska. Vilket gör att det känns ganska så annorlunda.


Och finska, wow vilket språk. Jag tycker att finska är grymt snyggt i skrift, älskar alla dubbelbokstäver. Det är ju inte för inte Mokkasin har två k istället för ck. Däremot omöjligt att förstå, jag har verkligen försökt gissa vad som står men det är helt omöjligt. Så jag får hoppas att det står något bra.


Psst! Tack för alla supersnälla hälsningar här och där och alla mail om att ni gillar paketen som skickats. Det betyder ofantligt mycket efter denna nästintill galna julrusch ska ni veta. Och fast jag inte hinner svara alltid så blir jag så glad ska ni veta. Helt överlycklig faktiskt.

21 kommentarer:

  1. åh det ser härligt ut! undras om den går att få tag på på Presstop. Guess not men ska ta en tur i vilket fall.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, riktigt super fint! Grattis!

    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Jätte roligt =) Riktigt fint! KRAMKRAM

    SvaraRadera
  4. Så roligt! Och visst skulle det komma ett reportage i Elle, också?
    Idag har jag hämtat paket från Mokkasin och suttit och gjort julbanners! Så fint och roligt!
    Tack för personliga paket, så roligt att få!
    Kram

    SvaraRadera
  5. å vad roligt, ert hem är ju så fantastiskt fint, grattis! kram
    //annie

    SvaraRadera
  6. Rubriken är i alla fall att varje rum har sin hemlighet. Orkar tyvärr inte läsa mer på skärmen men om jag kommer ihåg att köpa tidningen kan jag ge ett kort referat på texten. :) Mysiga bilder...

    SvaraRadera
  7. Ert hem är verkligen sååå fint så därför är jag inte förvånad:))

    God Jul från mig till dig!

    SvaraRadera
  8. Härligt ser superfint ut=)Annica

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fina bilder!!! Goood jul! :)

    SvaraRadera
  10. vilket underbart fin! men jag trodde faktiskt att det skulle vara med färgklickar hos er! men ack så fint.

    SvaraRadera
  11. Fint! Hämtade ut ett fint paket från Mokkasin igår också, tack för ängeln ockås, jättesöt! Du är duktig på det du gör du! Gör ett kanonjobb!

    SvaraRadera
  12. Lite läskigt när man inte kan läsa vad där står kanske? Jag kan inte heller förstå finska, men jag antar att de inte skriver något knasigt i en inredningstidning. Kul att få vara med med ert vackra hem i en tidning!

    SvaraRadera
  13. Ser ju superfint ut i finsk version också! Kul!
    Tänk om jag hunnit läsa din kommentar om stjärnan innan jag var på Hornsgatan idag, då kanske jag med haft en sån fin stjärna nu! Får försöka ta mig till Blås & Knåda snart!

    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Så fina bilder- även i den finska varianten;) Bilden i förra inlägget är helt magiskt fin!!! Åhh jag har sett så många vackra paket du skickar runt till folk- du är underbar som gör så där lite extra fint på paketen. Kram Johanna

    SvaraRadera
  15. Åh, vad kul att se fler bilder från din vackra hem!

    SvaraRadera
  16. Alskart!
    Allt jag ser!
    Och sa klart star det bara fina saker ...

    Och bilderna pa ert julpynt. Coola till tusen!

    God jul nu'ra!
    Kram, lilla.u

    SvaraRadera
  17. Fint! Jag har redan den svenska versionen så jag köpte inte den där. Men rubriken heter iaf "Varje rum har sin hemlighet"
    (= Jokaisella huoneella on salaisuutensa)

    God Jul från Finland! Hyvää joulua täältä Suomesta!

    SvaraRadera
  18. Åhh, riktigt fina bilder! Finska är så vackert. Är delvis finsk men ingen i familjen kan språket vilket verkligen är synd! (Google translate vet vad det mesta betyder). :-) Tur att man kan titta på bilderna!

    SvaraRadera
  19. På sista bilden står också ngt med att det Snabba husköpet blev ett lyckat,önskehem eller ngt vackert hem ? kanske..ser ju inte heller vad det står...men BARA FINA LOVORD OM HELA KÅKEN!!!!!:-)

    hälsn Blinda tanten..:-)

    SvaraRadera
  20. Det verkar vara samma reportage som jag läst i Casa Facile!

    SvaraRadera