06 april 2012

glad påsk!


 
Det är långfredag och jag gick nyss upp. Jag är bäst i världen på att sova om ingen väcker mig. Och då menar jag inte att de andra är särskilt tysta eller så, de är som fyra barn och en man är mest. Härjar omkring och grejar som bäst. Men ruskar ingen om mig och säger upp och hoppa, det är jättejätteviktigt. Då sover jag lite till. Det händer ungefär en gång i halvåret och mest om jag är sjuk. Och lite snörvlig är jag nog allt idag. Om jag känner efter. Eller annars är det för att det är snöstorm ute. Eller kanske snodde jag bara till mig en chans på hundra.

Det lilla gänget varit svarta katter och påskharar och även en påskdrake mest hela veckan. Påskkärring är tydligen inte lika hett längre.



Egentligen var det förra året katt-trenden slog till. Svarta katter smög omkring bland husen med påskkort och hoppades på godis...

Mega-sovmornar eller ej, jag önskar er en lat och härlig påskhelg. Och den gladaste!


25 kommentarer:

  1. Vilka fina fina barn o katter du har! Go o glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Desamma fina Sofia!
    Och här latar vi oss, det kan jag lova. Och äter godis. Och sånt som inte känns så energikrävande.

    Påsk-Kram!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina!! Grattis till dig som fick sovmorgon, bäst att knipa åt sig en när den finns inom räckhåll!
    Är i K-town, vad gör man här Sofia när det snöar och står i? Hade tänkt mig en tur till Augustas Antik, men det fanns inget kvar i hennes lilla butik.:-(
    Glad påsk du rara!

    Kram F.

    SvaraRadera
  4. härligt med sovmorgon och vilka fina katter ;)

    glad påsk till dig också!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med en sådan supersovmorgon, jag kan också göra det när det tillåts :) Underbart!

    Ha en fortsatt lugn och lat helg med dina fina katter och resten av familjen! GLAD PÅSK!!

    KRam Linda

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med en sådan supersovmorgon, jag kan också göra det när det tillåts :) Underbart!

    Ha en fortsatt lugn och lat helg med dina fina katter och resten av familjen! GLAD PÅSK!!

    KRam Linda

    SvaraRadera
  7. Glad, skön helg till er!
    Vad vore påsken utan kreativa utklädda ungar...

    SvaraRadera
  8. GLAD PÅSK!!

    Helly!!

    SvaraRadera
  9. Glad påsk! Vilka fina katter..
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Skönt att sova ut ordentligt. Men det är klart att man ska vara påskdrake! Att ingen tänkt på det förut :)
    Ha en härlig påsk!
    //Elin

    SvaraRadera
  11. Beautiful baby cats.
    Good day and weelend
    Exam Papers

    SvaraRadera
  12. Vilka sköna påskkatter och alldeles alldeles fantastiska ballerinaskor nedan, kan man klämma på såna på tre glada killar?! Glad Påsk,
    Malin

    SvaraRadera
  13. Glad påsk till dig och de fina katterna!

    Ha en jättefin påsk!

    SvaraRadera
  14. naw så söta små kaniner :).
    önskar er en grymt härlig påsk!!!
    kram//jennifer

    SvaraRadera
  15. Coola katter! ja, vem vill va kärring om man kan va en katt?!?...
    Kram

    SvaraRadera
  16. Varmaste påskkramen till dig och dina katter :)

    SvaraRadera
  17. Vilka söta små kisar! :) Sitter och funderar på om man ska klä ut Alex till något... blir nog påskkärring.

    GLAD PÅSK!
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Vidundelige barn & coola katter!

    Ha en nydelig påske
    kisses sigrid

    SvaraRadera
  19. Glad påsk till kattfamiljen!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  20. Sovmorgnar är bäst :)

    Fina små katter! En riktigt glad påsk önskar jag dig!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  21. Love the photos! Cute kids! Happy Easter! Hege x

    SvaraRadera
  22. Så söta små katter=) Glad Påsk och tack för en fin blogg!!

    SvaraRadera
  23. Så söta små katter=) Glad Påsk och tack för en fin blogg!!

    SvaraRadera