20 april 2012

ha en väldig fin helg alla!



Mer blingigt än så här blir det inte. Trots att det är fredag. Mammas gamla berlockarmband är finast.




Barnen räddar det som räddas kan i snöstormen. Men säg det som lever för evigt. Fast jag håller med. Man kan allt lida ikapp med de rosa knopparna på körsbärsträdet. Fulla med snö och allt.




Inköpta i London 1991. Då var jag tjugo. Sitter som en smäck fortfarande. Och tur att jag inte tog de gröna.


 


Man kan ha en handkräm till det man ska. Annars kan man ha den för att minnas dagar i NY. Den räcker jättelänge då.




M som i Mamma.



Och det är ju det här man ska göra när snön yr i april. Silkespappersrosor. Det är såklart man ska det.
_______________________________________________________________________________
It is only one thing to do when spring turns to a snowy winter again. Small roses in tissue paper. I wish you a happy weekend!

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig bildkavalkad! Hoppas att våren snart kommer på riktigt!

    Jag önskar dig en härlig helg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ha, Casio-klockan! Vilken raritet! Jag hoppas att du lyssnar och verkligen tror på mig när jag säger att här inne på Mokkasin lyser alltid solen... Jag blir alltid lite varm och uppiggad av att kika in här!

    Det vill jag skicka med dig in i denna helgen.... Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Vackert bildsvep!
    Oh, önskar jag fick sitta inne och göra silkespappersrosor idag i stället för att huttra vid en fotbollsplan...

    Ha en superhelg!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. cool klokke! ha en nydelig weekend!

    kisses sigrid

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Tänk att du ALLTID inspirerar något så makalöst. Ha en fin fredag!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Det armbandet har jag också! (nästan likadant). / Annika

    SvaraRadera
  7. Underbart inlägg, du inspirerar !

    ha en fin helg, kram! ♥

    SvaraRadera
  8. Vilka gamla skatter du letat fram!! Det är precis det jag ska göra denna lördag... packa upp flytt lådor och hitta gamla fina grejor!
    Super bra blogg du har här kika gärna in till mig på min lilla blogg malinpersson.me

    Ha en fin helg!!

    SvaraRadera
  9. Nej men så vackert! Och en sådan där klocka fick jag i påskpresent av sambon, precis vad jag önskade mig så fin.

    Men vilken fin ros..hur gör man en sådan? Du är så pyssli och duktig. Ha en fin helg! Mia

    SvaraRadera
  10. Vad fint att ni räddade en del av blommorna utomhus. :)

    SvaraRadera
  11. Har precis en liknande klocka som är ute och far med posten och förhoppningsvis landar i min brevlåda snart. Snyggaste klockan!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera