26 april 2012

såhär kan det se ut i packa-paket-världen.


 

Det är ju så att min packa-paket-värld är rätt så oglammig. Lite ensamt, lite tyst, alldeles för lite fart och fläkt. För att vara jag. Verkligen. Då är det svårt att se glansen i tradigheten.




Fast ibland blir man lite paff själv. Det här är ju alltid något, tänkte jag nyss när jag stirrade ned på mitt packbord. Man har väl helt enkelt inte vackrare än vad man gör sig. Inte så spännande kanske men åtminstone en vacker syn. Jaja, man får vara glad för det lilla.



Paket inslagna i en bunt av silkespapper är himla fint tycker jag. Och så skön känsla. Inte så perfekt och inte blankt. Och så blir de lite mjuka fast de är hårda egentligen.

_________________________________________________________________________________
The fact is that my “pack-the-package” world is pretty unglamorous. A little lonely, a little quiet, too little speed and excitement. To be me. Really. Then it is difficult to see the splendor in the dullness.
But sometimes I get a bit taken aback myself. This is always something I thought as I stared down at my packing table. It will not get it to be prettier than you make it. Not very exciting maybe, but at least a pretty sight. Well,I can be happy for the little things.
Packages wrapped in a bundle of tissue paper are amazingly nice, I think. And such a nice feeling. Not perfect and not shiny. And also they become a little soft though they are hard, really.

20 kommentarer:

  1. Kaboom så tjusigt. Man skulle bli vansinnigt glad över ett sådant fint. Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Alla vi som sitter här hemma på våra kammare och smyckar, paketerar och sådär borde ha ett gemensamt ställe att göra det på. Dricka kaffe. Utbyta idéer. Skratta åt saker. Eller hur!

    Och du - dina paket är LJUVLIGA. Jag vet, för jag fick den största och mest underbar paketen igår. Jag ville rulla mig i allt vackert papper som du packat ner. :) Sofia. You ROCK!

    Kram.

    SvaraRadera
  3. fint fint fint! du ska veta att den tid du lägger ned på att packa fina paket är uppskattad!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Godis för ögon och själ att få sådana paket. Håller med, silkespapper är outstanding, blir inte så stelt och perfekt nej. We love!!!!

    SvaraRadera
  5. Väldigt fint - håller med dig om skönheten i silkespapper. :-)

    SvaraRadera
  6. Så fint, så fint. Att få ett paket inslaget i silkespapper känns verkligen lyxigt.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Tänk att få ett paket som är så vackert, kan inte annat än uppskattas./Merja

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt vackert! Jag kan riktigt höra det mjuka prasslet av silkespapper och känslan mot fingertopparna. Ett sådant där paket hade jag blivit glad över!

    Fin dag! Kram

    SvaraRadera
  9. Jag fick precis ett sådant där fint packat paket av dig på posten med dom finaste små byxor i som jag beställt. Man blir så otroligt glad när någon lagt ner lite lite mer jobb. Det gjorde min och min dotters dag! Tackar!

    SvaraRadera
  10. Ojojoj. Hur fint som helst. Du kan verkligen det där med att få det så himla fint. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  11. Underbart! Och jag tycker paket inslagning kan vara rätt så glammigt ändå ;) Ett glas mousserande på det så (en fredag eftermiddag kanske? :)

    SvaraRadera
  12. Oj så fint!!! Superbra inspiration!!! :-) Kram Elina

    SvaraRadera
  13. Så fina paket!! Jag måste absolut göra en beställning på silkespapper! Vilken färg har dessa paket?

    SvaraRadera
  14. Men så fint! Och arbetet är värt ska du veta, paketen från Mokkasin är fantastiska att öppna, man bara tittar och åhar och tittar lite till!!

    SvaraRadera
  15. Läckert! När jag var liten ville jag jobba med att slå in paket. Jag hade långa lekar där jag slog in kasettband i papper och med snören och allt. Kram till dig

    SvaraRadera
  16. men åh vad fint sofia!

    jamen ja! man får ju panik när sitt lilla barn raketspyr och mår så himla dåligt. och speciellt när man är själv och är lite småstressad. jag brukar alltid titta bakom mig men nu blev det inte så. skönt att höra att man inte är ensam om att känna så.och tack för tipset sofia, det verkar som en grym kamera och dina bilder är underbart fina. ska kolla mer på den. kram!

    SvaraRadera
  17. My god, det ser så fint ud. Vildt inspirerende...

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Vill bara tacka för en underbar blogg OCH en fantastisk webshop. Går in dagligen på båda utifall det skulle ha kommit någonting nytt =) I förrgår hämtade jag ut mitt första paket från Mokkasin på Posten och är så himla nöjd med den fina Äppel affischen som ska upp i dotterns nya rum (flyttar idag) =)

    Jag kommer att återkomma! Tack! =)

    / Hannah

    SvaraRadera
  19. men jag dör så fint!
    magiskt.

    du är för bra för att vara sann ;)

    ha en underbar helg.

    SvaraRadera
  20. Underbar färgkombination ! Och visst är det väl fint med en massa silkespapper !

    SvaraRadera