24 september 2010

Friday at 3 PM.


Fredag eftermiddag på Manhattan. Är skillnaden så stor från någon annanstans i världen? Det är hämtning från dagis och skola. Det är ryggor med Super Mario och Hannah Montana. Gnäll i vagnen. Vingliga cykelturer. Coola brudar påväg. Gatumusikanter (de här var grymma). Basketmatcher på gården. Loppis i vägkorsningen.

Samma men ändå annorlunda. Jag blev förundrad över att det var så många barn överallt. Bebisar i Bugaboo och Phil & Teds. Större på sparkcykel (mest på Mini Micro)springcyklar och cyklar med stödhjul. Jag fick veta att för tio år sedan var det glest med barn på Manhattan men desto mera singlar. Och dessa före detta singlar lämnar inte Manhattan i första taget. Knoddar och familj, men storstadsliv forever.

6 kommentarer:

  1. Wow. Underbara bilder!

    Ok, jag hade ingen aning om att det blivit fler barn på Manhattan men när du säger det så låter det ju ganska rimligt ändå. Går säkert bra att växa upp där också - det finns ju fördelar och nackdelar överallt även om jag föredrar lite lugnare platser för mina barn.

    Trevlig helg!
    /Kristina

    SvaraRadera
  2. Åhhhh ahhhhh...hur sugen blev man inte nu då, på att besöka NY. :-) Lovely!!!

    SvaraRadera
  3. Älskar N.Y. och längtar tillbaka när jag ser dina fina bilder, vilken stad och vilken mångfald! Ska kolla alla tips du gett...
    Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du delar med dig av.Du är superduktig att fota. Tycker jag. Stolt mamma.

    SvaraRadera
  5. Du tar otroligt fina bilder Sofia, jätteduktig!
    Du borde göra något mer av det. Dessa bilder är otroligt inspirerande och platsar i vilken snygg fotobok som helst.
    Kram Linn

    SvaraRadera
  6. Alltid kjekt med nye NY tips :)
    man blir aldri lei den byen !!

    SvaraRadera