09 september 2010

Trettio kronor.

I vår lilla stad är det fortfarande lätt som en plätt att fynda på loppis. Jag gillar ju lampor så jag spanar alltid i taket. De finaste hänger alltid kvar. Den här finingen kostade trettio kronor på Kommunens överskottsmarknad. Jag vet att det låter trist och det är väl inte världens mest inspirerande miljö men det är där man gör de allra bästa fynden. Ni vet sådär, en stol för en tjuga och en byrå för femtio...

Idag så ville expediten absolut skriva lite på mitt kvitto. "Jag skriver att du har öppet köp i 7 dagar ifall den inte fungerar, det ska den ju göra..." Nu hade jag ju ändå tänkt byta till textilsladd. Men ändå. Väldans bra service.

4 kommentarer:

  1. Hej, jag vill också berömma dina bilder, väldans fina, hur gör du för att få till det mjuka ljuset i bilderna? du måste vara en ljus-konstnär, och så gillar du lampor också... ;P
    /carina

    SvaraRadera
  2. haha! helt underbart,
    vilken fiiin lampa!


    Jag håller med dig, du fick riktigt bra service.

    kraam på dig fina!

    SvaraRadera
  3. det är ju underbart att man fortfarande kan fynda! Jag bodde tidigare i Göteborg och då fick man köa långt innan ställena öppnade om man skulle ha något.

    SvaraRadera
  4. Carina - Ljuskonstnär, det lät ju hur fint som helst ;-) tack! Ärligt talat så är jag inte alls särskilt fototeknisk eller hur man nu ska säga, fast jag önskar att det fanns tid att lära sig hur man gör "på riktigt" Jag provar mig mest fram hela tiden, med inställningar och så. Jag fixar nästan alltid lite med bilderna men på ett väldigt enkelt sätt, ändrar kontrasten och sånt. Så har jag ett objektiv som jag älskar. Ett fast objektiv med stort ljusinsläpp, ett Canon EF 50MM 1.8 II. Rekommenderas varmt. Ja, det var ju kanske inte direkt svar på frågan men jag vet inte exakt ;-)
    Kram!

    SvaraRadera