01 november 2010

efterlysning.

Den här mattan köpte jag för sisådär tre år sedan på Ebba & Jag. Vet att den även fanns på NK. Och nu vill jag ha en liknande för jag gillar just den här mattan väldigt mycket. Den är tunn och den är inte svart/beige utan svart/vit, vilket är finast till våra golv. Man kan bara se att den kommer från Liv .... .... (ord som inte syns längre) Interiör.
Jag har ringt Ebba & Jag, NK, Nordiska Hem (som fanns på NK förut) men ingen vet. Så nu undrar jag om någon annan som kikar in här vet var den kommer ifrån och var mattorna finns att köpa?

8 kommentarer:

  1. Tyvärr inte..men den var väldigt snygg! :-)

    SvaraRadera
  2. Så snygga - i wish att jag visste! Köpte just denna till mitt 50-talskök, men antar att det är denna lite mer allmogeaktiga känslan du snarare vill åt? http://www.designonline.se/Products/sek1/Scandinavian_Carpets/Brita+Sweden+carpets/10691/Anna+svart+matta

    SvaraRadera
  3. Mattan du köpt var så snygg!!
    Men den jag letar efter ska inte vara plast, för den ska vara i vårt vardagsrum.

    Tack ändå för tipset, jag vet många andra ställen hemma där den skulle passa perfekt!

    SvaraRadera
  4. Sofia! Den är jättefin och jag har en likadan fast i lila som jag köpte för ca. två år sedan på Grönlykke i Köpenhamn. Jag gick in på gronlykke.com för att se om de hade den där men hittade inte den. Se om du kan maila bilderna dit och få ett svar om de har den i sina butiker i Köpenhamn. Jag ska eventuellt in på lördag och kan kolla då också! Kram/Malin

    SvaraRadera
  5. Malin - Vad kul att just du har en likadan =))) Mattan är säkerligen dansk så skulle du få span på den i Köpenhamn får du hojta till! Jag ska absolut maila Grönlykke, tusen tack för tipset! Jag vill verkligen ha en sådan matta till... Och så vill jag ha lika nära som du till Köpenhamn, lyckost!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. hej sofia!
    I just found your blog - and I love it!
    And I am glad to tell you, where you can get your "matta", because I have exactly the same :-)
    Try the following German webshop:
    http://www.car-moebel.de/docs/shop.aspx?domid=1087&id=38013&aid=178685&cid=736&search=true
    I'm not sure if they deliver to Sweden, just contact them and ask - they are really friendly.
    Have a nice day,
    Anne

    SvaraRadera
  7. Anne - I´m so glad that you found my blog!! And i´m so glad that you told me about the mat =))This is just amazing, what had I done without internet?!? =) Thank you so much!
    And thanks for your nice word about my blog!
    Sofia

    SvaraRadera
  8. Did you find the rug? Is it still available somewhere, it's great?!

    SvaraRadera