15 november 2010

regn, regn och åter regn.


Hej ny vecka! Här står regnet som spön i backen och barnen var så vintertrötta imorse att de nog själva inte trodde på att de någonsin skulle komma ur sängen. Men av någon underlig anledning var alla glada ändå. Jag vet inte om det beror på att mamman i familjen var på ett ovanligt peppat morgonhumör vilket inte direkt hör till vanligheterna (orsaken kan vara en föreläsning med Mia Törnblom förra veckan, jag blir alltid fånigt taggad av sådant) Eller om det beror på att Charlie har flyttat in i den nya tröjan som vi vann från Anna på Rackarungar. Han har haft den sedan den damp ner i postlådan och Viggo har paxat den efter tvätt.

Påtal om Mia Törnblom. Om ni har chans att höra henne prata, gör det. Pepp på hög nivå. Och i samma veva kan jag varmt rekommendera den här boken. Den riktar sig främst till tonåringar men har du yngre barn så kan du själv absolut läsa den. Bra är den. Och viktig.

3 kommentarer:

  1. Jag är likadan när jag har lyssnat till någon riktigt inspirerande föreläsare. Man blir liksom lite hög... :)

    Så söt tröja och riktigt charmig småbarnsarm intill den glada solen.
    Här suckades det flitigt vid frukostbordet och jag hörde både en och två tonåringar som sa något om att de skulle lägga sig direkt de kom hem från skolan. De brukar säga så, men de gör det aldrig. Kan väl tänka mig att de vaknade till ordentligt i den hårda kylan när de gick till skolan. Minus fjorton grader. Inget slask här inte.

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram och tack för alla fina inlägg du gör, alla fina bilder från inspirerande mijöer. Jag gillar ditt hem massor och ljuset... Mmm.

    Lina

    SvaraRadera
  2. Wow, snacka om pepp! Jag behöver ingen Mia Törnblom, inte idag i alla fall. Vad kul att kidsen slåss om tröjan. Eller inte att de slåss, men att de gillar!
    Du hade kunnat säga till mig att shoppa loss till dig, jag springer på stan varje dag. Hoppas att han lyckades hitta en pling-pling till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja vi vaknade med regn och suckar också idag. Längtade ut. Men sen sprack det upp och vi kunde vara ute hela dan! Hoppas det blev bättre väder hos er också.

    Kram / Kristina

    SvaraRadera