16 november 2010

tisdagstema om kontraster.





Huset är fullt av kontraster. Vi är inte särskilt matchiga av oss.
Gammalt och nytt, matt och högblankt, loppis och design, renoverat(fint;) och orenoverat(fult;), mönstrat och omönstrat, galet mycket färger och vitt... 
Men min tolkning får ända vara den enklaste, konstrasten mellan svart och vit. Och lite gråskala däremellan.

 

Efter hett tips från Weronica slog jag till på grå sammetskuddar från H&M Home. Fina var de ihop med de hemsydda. Och så är jag väldigt förtjust i mina små vaser från Lindform och den finaste nattljusstaken som en kompis mamma har gjort.

Kolla alla tolkningar av kontraster på Fabriken.

10 kommentarer:

  1. Älskart´! Du har en så fin blick för fotografering. Det är alltid lika roligt när det plingar till ett nytt inlägg i Blogloving. Och tack för dina fina ord inne hos mig. Glad blir jag. En fin tisdag till dig!

    SvaraRadera
  2. Smakfullt tror jag är rätt ord här.
    Jag köpte små vaser från Lindform på Rosendal sist jag var där. De är verkligen så fina. Den där kudden gillade jag inte först men nu tycker jag mer och mer om den. Vissa saker måste få växa fram :)) LiseLotte

    SvaraRadera
  3. Vad ska man säga

    MAGISKA UNDERBARA VACKRA bilder.
    Jag älskar kontraster!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Så fint med mammas ljusstake (och allt det andra också såklart). Roligt du tycker om den!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder. Så snyggt! Funderar också på de där kuddarna men är inte helt säker på att de skulle passa hos oss. Eller så kanske de skulle bli en snygg KONTRAST! :))

    SvaraRadera
  6. Åh, vad jag gillar! Härliga, härliga bilder!

    tack för fin inspiration!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  7. Wow!!! Superfint!!!!

    M @ Lit de Parade.se

    SvaraRadera
  8. Så vitt, så grått, så svart och så vackert. Som balsam för inredningssjälen. B e a u t i f u l !

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder!
    Bordsdekorationerna var så fina och lite annorlunda. Kul!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera