28 december 2010

long time no see och en alldeles ofärdig tavelvägg.




Hej igen. Trodde nästan att jag aldrig skulle blogga igen. Eller hinna läsa mina favvo-bloggar någonsin mer. Eller svara på rara mejl. Sorry alla som jag inte hört av mig till, det var inte alls meningen men snart, snart... 

Tusan vad dagarna har försvunnit i en massa annat. Typ jul. Och allmänt softande. Det märkliga är att när man väl börjar ta det lugnt är det så jäkla svårt att sluta. Jag jobbade i och för sig idag men gudars vilken tid allt tog. Precis som om man vore försatt i någon mycket seg softar-status, omöjlig att ta sig ur. Ett paket tog typ en kvart att göra färdigt. Var är tejpen, var är pappret, var är snöret och där försvann själva presenten... Annat var det den 23:de. Fyra paket på sisådär 5 minuter.

Men nu så. Nu bloggar jag igen och inga mer lov i sikte. Måste ju visa min andra stjärna. Den i guld. Som hamnade i vår ena lilla hall. Som är och förblir ett halvfärdigt projekt. Tanken var att hela den lilla hallen skulle fyllas med ramar och foton. Från golv till tak. Och det är fortfarande planen men jag har tagit en tvåårs-paus verkar det som. Kom av mig alldeles i valet av foton och sen vände loppis-turen med billiga ramar.

Och det här är ju inte klokt men jag är med på bild för första gången på den här bloggen. Som bebis med blomma, i liften på väg från mitt eget dop och bredvid en liten Liv. Inte helt färska alltså men ändå.

11 kommentarer:

  1. Åh, det är så himla fint med tavelvägg, det ska jag nog försöka mig på här hemma också. Känner igen det där med softandet, har fallit in i det jag också nu när barnen har jullov. Får ta tag i jobbjakten på allvar igen efter nyåret tänkte jag.

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! :-)

    Och jag tycker det ser ut som du kommit en bra bit på tavelväggen ändå. Ser jättefint ut!

    På tal om vad du skrev hos mig, så har min man också en sån där jobbig låda, en sån där sladdar-som-kanske-möjligtvis-kan-komma-till-användning-någon-gång-om-200-år-låda. Jag skulle gärna ta hela lådan och slänga den på tippen, men för husfridens skull vågar jag inte. Men nu har jag i alla fåll fått gömma den längst in i en garderob. Förut stod den framme till allmän beskådan. Huh! :-)

    Önskar dig en God fortsättning och Gott Nytt År, lite i förskot!!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken vacker tavelvägg. Vackra ramar, charmiga och med själ i. Jag har bara en massa färdigköpta på IKEA. Inte så kul alls... så jag ska försöka göra en tavelvägg likt din men med olika gamla ramar. Så vackert. Din tavelvägg kommer jag minnas och inspireras av!

    Jag förstår precis vad du menar med att allt går så sakta, men kommer ned i ett "softmode" och jag personligen tycker det är skönt när man slipper alla "måsten". :)

    Hoppas du får ett GOTT NYTT ÅR!
    /Lotta

    SvaraRadera
  4. Bildeveggen ser lekker ut, det gir en fin miks å blande brukt og nytt. Masse personlighet!

    Om du vil ha tre enkle tips til å virkelig hive deg på Pinterest-bølgen, har jeg skrevet opp 3 enkle råd inne i kommentar feltet hos meg.
    Ja, som du forstår, er jeg hekta... Pinterest for alle ;))

    Ha en god dag! Lena.

    SvaraRadera
  5. Bra med paus ibland. Man får längta lite.

    Jag förstår de där med tvåårspaus. Det är vad jag tagit med träningen, fast det är nu uppe i fem år. Ju längre man väntar desto längre blir också startsträckan. Hua! Fast din vägg ser ju inte alls ut som den väntat i två år - hur jättefin som helst! Hade gärna sett ett nytt kort på dig, svårt att se där nere i liften ;)Så jag känner igen dig den dagen jag dundrar in i butiken och vill dricka kaffe!
    God fortsättning och KRAM
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Hej kompis!! Vackert och fint som vanligt. Ser så fram emot våren när jag är hemma med Sally igen. Då hoppas jag vi ska kunna ses lite mer. JAg har med små, små steg startat en blogg, så nu kan du hålla koll på mig också :-). Stor kram!!

    SvaraRadera
  7. Hej! Skrev fel adress. Rätt kommer här.

    SvaraRadera
  8. Så otroligt fin tavelvägg du har!

    /Mia :)

    SvaraRadera
  9. Tycker det ser ut som en alldeles färdig tavelvägg, fin.
    // Elin

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Vilken härlig blog du har!

    GOTT NYTT ÅR 2011 !

    Kram

    SvaraRadera