19 december 2010

söndagsbilden.


Lördagnatt 23:27. Man kanske skulle... Gå ner i källaren och spraymåla lite. Med tanke på förra lördags-natt-projektet kan det ju gå lite sådär.


Men vad tusan. Korgen till Liv var ju bara tvungen att grundmålas om den ska hinna bli turkos till julafton.


Och med den här ljusstaken i huvudet. Och det var väl ingen som missade de sköna ljusstakarna i pastell i gårdagens avsnitt av julkalendern?

Nedersta bilden från Sköna hem. Och kika in på Fabriken för fler söndagsbilder!

7 kommentarer:

  1. Haha - bara så där kröp nattugglan fram igen. Gillar denna nattuggla bäst tror jag - du är ju otroligt påhittig och duktig du! Inspiratör om något.

    De där stakarna blir fina hos er, och jag håller med om bilden nedtil... snyggt!

    Kram kram
    Lina

    SvaraRadera
  2. Vilklen rolig idé att spraymåla olika ljusstakar... :) Det måste jag också prova att göra! Var köper du sprayfärgen?
    Kram
    Lana

    SvaraRadera
  3. Jag beundrade också ljusstakarna för att inte tala om den stora laxen Ritva drog upp på ett navs. Vilken kvinna! ;)
    Korgen kommer att bli så fin som turkos.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. ja tänk vad det gör mycket med lite ny färg!det blev ju jättebra!hoppas på att du även kommer visa hur korgen blev i turkost,ha en fin 4:e advent,kram jessica=)))

    SvaraRadera
  5. Ojoj, fattar inte att du orkar vara uppe på nätterna! Om jag påbörjar nåt sent så blir jag så uppe i varv att jag inte kan sova sen. Men å andra sidan så är det ju oftast enda chansen att få ngt gjort...

    Japps vi flyttade rätt så nyligen, i somras. I gbg bodde vi i en radhusliknande HR och det fanns jämnåriga barn bakom nästan varje dörr i området och en lekplats PRECIS utanför dörren. Svårt att toppa det.... Vår trädgård här är ju en vuxenträdgård tydligen. Inga klätterställningar alltså... Men vi vuxna trivs ypperligt med hus och trädgård och nära till dagis, avsaknad av trafik och allt vad det är så vi är mycket mer harmoniska föräldrar men det kanske inte märks :) nåja. Ha det bra de här sista skälvande dagarna innan jul (hoppas det är action i din butik!!!) jag är så grymt sugen på en fysisk butik också... Min man stretar emot och säger ta en sak i taget. Men det har verkligen aldrig varit min styrka.

    /Ylva

    SvaraRadera
  6. Fint, gillar ju formen men hade bestämt mig för en inte så röd jul. Vilken färg har du?

    //Carina

    SvaraRadera
  7. Hej Sofia
    Nu har jag varit inne och läst din blogg,den inspirerar och det är jättfina bilder.
    Lena som var inne och köpte plansch till lilla Hugo idag

    SvaraRadera