21 december 2010

tisdagstema om julglimtar.


Idag är det julrusch. Därför blir det inte många julglimtar från vårt hem. Hinner inte springa runt med kameran. Men jag måste visa stjärnan som  äntligen kom hem ifrån loppisen igår. Hittade den och en likadan i guld fast med stjärnmönster, för flera långa veckor sedan. Men loppischefen ville bestämt ha dem kvar i skylten. Så jag betalade en spottstyver och hoppades jag skulle få loss dem innan självaste julafton. Eftersom jag är så svag för den här formen på stjärnor som var det värt att hoppas. Upp i taket ska de och urfina skuggor blir det med tända ljus i.

Få jul-feeling på Fabriken.

7 kommentarer:

  1. Superfin, lucky you. :)

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Jag kan förstå honom, loppischefen... jag skulle nog inte heller släppt taget om dem, om JAG hade haft turen att lägga vantarna på, dessa skönheter, först. Vilken tur du har! :)
    /helena

    SvaraRadera
  3. Tycker också om formen. Köpte min vita julstjärna på Åhlens, med den snygga formen. Fast det var ju inget loppisfynd förstås.

    En fröjdefull jul önskar jag dej.
    //Kram Lissen

    SvaraRadera
  4. Stjärnan är jättefin! Ett riktigt kap vill jag säga. Kul Jul!

    SvaraRadera
  5. Fina saker är värt att få vänta på:) Snygga är dom och formen är vacker.

    /Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Får man fråga vilka loppisar du brukar gå på? Du gör så fina fynd!

    SvaraRadera