05 december 2010

söndagsbild.



Måste först bara tacka. Så himla snälla alla är. Jag blir ju såklart väldigt glad för alla fina hälsningar. Och peppad och smickrad! Och det är så roligt att en massa nya besökare dyker upp, så välkommen. Jag ska så fort jag hinner spana runt på era bloggar. Det är bra coolt att världen blir så liten nuförtiden. Här följer vi bloggar kors och tvärs över jordklotet. Som den naturligaste sak. Jag gillar känslan av att världen är nära fast jag sitter här i en liten pluttstad i lilla vintriga Sverige.


Lagom till andra advent hann vi göra lite julfint härhemma. Matrummets ljuskrona fick flytta till verandan. Den är jättefin men tänder man alla ljus blir det i ljusaste laget. Så jag blev glad när jag fick span på en liten skapelse i taket på loppisen i lördags. Misstänkte direkt att det gömde sig en alldeles perfekt variant under lager av pynt. 30 pix, som hittat.


Ungarna förstod verkligen ingenting. Först kommer jag hem med en krona, vacker som få ;) Plastris, bjällror i sidenband, paljettprydda och dithäftade hjärtan. För att inte tala om upphängningen, spana in plastgrejen. Åhh, så fin den är, sa barnen. Sen stirrade de storögt på mig när jag började hetsriva bort allt detta vackra. Viggo log lite konstigt, det såg verkligen ut som han på allvar trodde att jag blivit galen. Fast sedan fick de bjällrorna och började leka hundar istället.

Min söndagsbild till Fabriken.

11 kommentarer:

  1. Hihi, roligt att både du och barnen blev nöjda till slut. Verkligen jättefin blev den! Du har öga för pynt.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag gillar före- och efterbilder så himla mycket. Det är så skönt när det blir så där fint för ögat. Vilken uppiggande inblick på din söndag :)

    SvaraRadera
  3. Härligt fynd du gjort! Remake av saker är det bästa man kan göra tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Wow! Vilket fynd!
    Man blir riktigt avis :).
    Vad fin den blev efteråt!
    /s

    SvaraRadera
  5. Hahahaha...jag ser bilden framför mig på barnens storögda förundran och ditt hetsriv..:-D Ja, så olika man kan tycka om det som är vackert..Tycker att kronan blev helt underbar, och underbar bild på den underifrån, den kändes sakral, som från en kyrka..Underbart!

    SvaraRadera
  6. Jag säger som barnen; Åhh, så fin den är! Fast efter förvandlingen då.
    Innan, nja, kanske lite för.. hur ska jag uttrycka det (vill inte göra några läskunniga barn ledsna) ... lite för mycket.

    Hälsningar från VAB-land
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Men så fint. Vilket öga du har för fynd och omförvandling!

    Och kul att du var Fabriken inspiratör - det var ju ett mycket bra val. Du är verkligen inspirerande!!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Åh, så fint, vilka härliga bilder, verkligen inspirerande!

    SvaraRadera
  9. Å vilket ljuvligt hem ni har!!!jag har tittat bild efter bild och jag kan verkligen säga att man blir glad och inspirerad, att titta på allt fint ni har därhemma!!!Ljuskronan blev jättebra! kram jessica.

    SvaraRadera
  10. Hihi, det är inte alltid man delar den estetiska världen med sina barn;-) Tur att de fick glädje av ditt... "utfall" och så fin den blev!

    Vad fint inlägg du gjorde på fabriken!!!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  11. En sådan där ljuskrona har jag letat efter ÖVERALLT men inte hittat någon. Vill ha en nu till jul... :( Kanske få leta på loppis då! ;)

    /Lotta

    SvaraRadera