29 november 2011

olika grader av lyx.



Är det ett tecken? På någon slags brist på egen tid. Eller egen lathetstid. När man tycker att ett besök hos tandläkaren är en helt ljuvlig lyx. Nu tycker ni förmodligen jag är helt uppåt väggarna galen men om sanningen ska fram, och det ska den ju, så kändes det precis så när jag lämnade min tandläkare idag. Och om jag ska fortsätta med den där sanningen... Så somnade jag till bruset och knarret och suset av borrar och sugar.

Fast det är inte första gången. Och jag ska inte gå närmre in på historien om en ganska nybliven fyrabarnsmamma. Med två skrikiga bebisar som aldrig ville sova och med en tand som behövde rotfyllas (och som hatar bedövning och skippar det alltid) och hur man kan somna som en stock.

16 kommentarer:

  1. Ha ha, roligt och du är inte galen.

    Jag har varit med om precis samma sak när min G var nyfödd. Jag var där för en rotfyllning och jag minns fortfarande hur underbart skön tandläkarstolen var och bara njöt av tiden jag fick vara där och ha "egentid" ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, somna hos tandläkaren visste jag inte att man kunde! Men bra betyg till tandläkaren som kan erbjuda sådan "avslappning"!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka fina bilder du har. Imponerande att du hinner blogga med fyra barn!

    SvaraRadera
  4. Kan bara erkänna att jag är likadan... Häromsistens, vid den årliga kontrollen njöt jag av att bara få sitta still, inte kunna göra något och vara alldeles tyst. Jag kämpade mot tunga ögonlock, men lyckades hålla mig vaken. Trodde nästan jag var ensam om att känna så under ett tandläkarbesök. Annars är bio med barnen ett säkert kort att få sig lite bonusvila/sömn. Det kan jag också intyga efter biobesöket häromveckan. ;-)
    Jag önskar dig ännu mer lathetstid, sån som inte tillbringas i tandläkarstolen!

    SvaraRadera
  5. Ja då är man trött, utabretad, utslagen och verkligen värdig lite egentid;) Det borde varit du som låg i mitt bubbelbad ikväll istället för mig;) Ta hand om dig Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Kan trösta dig med att jag oxå har den förmågan att slappna av! Och utan bedövning ;) Min tandläkare var enormt imponerad, sa hon, sist ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo, du är nog faktiskt en smula galen i alla fall! Somna hos tandläkaren som står och rotar i munnen...hua, jag ryser vid blotta tanken. Men fint iallafall att du såg din chans till egentid. Med fyra barn får man vara tacksam för det lilla.

    ...och fint som snus på dina bilder - som vanligt!

    Madelene
    Dreams of Molly
    www.dreamsofmolly.se

    SvaraRadera
  8. Hahahaha! Ja, hur??? Skrattar gott.

    Och så undrar jag ang. Den underbara stjärnan i fönstret.. Tror jag har sett en till hemma hos dig fast i silver? VARIFRÅN??? Åhh, vad jag skulle vilja ha??

    Kramar till fina.

    SvaraRadera
  9. hm, min kommentar från igår verkar inte ha fastnat eller jag vet inte vad. Men du är helt galen absolut; ) Jag var hos tandläkaren idag och jag fick extra bedövning för att jag var så grymt oavslappnad- jag blev så bedövad att jag inte kunde blinka med ena ögat... Väldigt långt ifrån att somna skulle jag säga.

    SvaraRadera
  10. Nämen nu har du väl ändå ballat ur?! Avslappning i tandläkarstolen? Du måste verkligen åka på spa och få lite rätsida på dina jämförelser. jag vet att du har mycket nu, men tandläkarbesök är inte egentid. Skärpning! :)

    SvaraRadera
  11. Roligt! Underbart inlägg.

    Kan helt klart förstå läget. Och det är väl helt OK att kunna slappna av där, det hade varit värre om det varit på cellprovet eller nått liknande ;-)

    Tack för charmig blogg!!
    kram
    Erica

    SvaraRadera
  12. Men! Jag tyckte också det var rätt skönt att åka till tandläkaren när liten var mini, egentid liksom. Men du, du får lova att ta det lite lugnt och adventsmysa lite i helgen tror jag bestämt.

    SvaraRadera
  13. Ha, ha! Jag brukar somna hos frisören men hos tandläkaren! Otroligt roligt. Även om det verkligen inte är roligt att vara trött. Största kramen/Malin

    SvaraRadera
  14. Vad är nu detta, undrar jag, du hittat på Sofia...??? Inga tokigheter väl...?
    Men vad skall jag säga annat än JA, jag älskar den!

    Och svarar med min adress då, om du säger det...

    Elin Persson
    Kungsgatan 21
    261 31 Landskrona

    Hoppas allt är bra med dig.
    Stooooor kram till dig!!!

    SvaraRadera
  15. Tack för din vackra blogg! Hjärtat.. var hittar jag ett sådant? Skulle göra mig så glad.
    Hej! från Emma

    SvaraRadera