30 november 2011

det är skillnad.


Å vad jag vet att jag snart måste börja blogga lite mer julkänslosamt. Snart så. Men sålänge slänger jag mig med pasteller och glassar. När ni minst anar det så drar jag till med en julöverdos av tyngd. I wish...


Men det var det där om glassarna. På frimärken. Söta. Blir alltid lite förälskad i fina frimärken. Minns ni när Joanna Rubin Dranger hade gjort de där urflotta Fröken Livrädd & Kärleken - frimärkena? Jag köpte högar.


Men nu var det glassar. Som jag råkade på när jag köpte ett frimärke igår. Ett, först. Lite överraskad över att det inte var någon blek växt eller beige stilleben, vände jag på vägen ut. Jag köper en bunt tänkte jag. Eftersom det alltid saknas.

Och killen började räkna ihop en hög där bakom kassan. Med någon blågul svensk sommar-variant! Med flaggor och midsommar och solsken.  "Nämen guuud, neeej! De där vill jag inte ha, inte alls!" Och killen såg ut som om han trodde att jag skämtade. Vadå, frimärken som frimärken?! Typ. Och när han hade rotat runt i frimärkslagret och till sist fiskade upp ett gäng med glassar, så försökte jag förklara skillnaden. Ni fattar att det var lönlöst.

20 kommentarer:

  1. Själv är jag nöjd med att kika in här och inte behöva se en massa julpyn- för det är det enda som hägrar på bloggarna just nu;) Härliga glada bilder! Kram

    SvaraRadera
  2. haha esteten har talat! låter som en sak jag hade kunnat göra. bara för att det gör världen snyggare.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig så väl! Och jag är så glad att du tänker på detaljerna i allt. För vem skulle jag annars få hem fantastiskt genomtänkta paket av? Som är så fina att jag knappt vill öppna dem. Jag får snart bara beställa paket av dig. Utan innehåll. Bara för att de är så satans vackra. Varmaste kramen/Malin

    SvaraRadera
  4. Ja men visst ska man välja sina frimärken noga! Blir ju så mycket finare så!

    SvaraRadera
  5. Herlige bilder! Mmmm..pasteller<3

    SvaraRadera
  6. die briefmarken sind wunderschön und ihr blog auch!!! liebe grüße aus deutschland von angie

    SvaraRadera
  7. Jag förstår dig precis, blå-gul sommar variant? Hu!

    Och nu när jag precis inhandlat en vit elefant från dig, så blev jag helt plötsligt sugen på en mintrgrön också ;)

    SvaraRadera
  8. Haha! Jag skrattade när jag läste om din syn på frimärken. Jag är precis likadan! Jag blir alltid så besviken när jag får sådana där fula frimärken som man inte blir det minsta glad av. Fram för glassar och glada färger på frimärken! :)

    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Helt rätt tänkt angående frimärkerna, det är ju detaljerna som gör det.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Förstår precis vad du menar man vill ju inte förstöra allt fint arbete man lagt ner genom att klistra på en svensk flagga.

    SvaraRadera
  11. HAHa..undrar om sånt är ärftligt för din gamla mamma är likadan. De tittar så konstigt på en när man vill se vad det finns i frimärkssortimenet. Mycket roligare att skicka när det finns ett passande frimärke på brevet eller paketet.

    SvaraRadera
  12. Har också köpt på mig de där glassarna:-)

    SvaraRadera
  13. Haha, själv köpte jag de där märkena med stickade saker som har kommit nu, häromdagen. Fick också förklara en extra gång att det var viktigt att det blev just sådana. :)

    SvaraRadera
  14. Alltså Sofia, såå himla fint och snyggt och estetiskt - alltid!

    SvaraRadera
  15. Underbart! Jag är precis likadan. Det är klart det är skillnad på frimärken och frimärken. //Carina

    SvaraRadera
  16. Det ÄR skillnad! Fina frimärken blir man glad av och de där var ju strålande!

    SvaraRadera
  17. Blir ju alldeles sugen på att köpa frimärken nu. Frågan är bara vad jag ska ha dem till :o)

    //Linda

    SvaraRadera
  18. Nej, men jag som jobbar på Posten förstår. Verkligen.

    SvaraRadera
  19. det är svårt att säga vad jag blir sugen på mest, frimärkena som jag annars samlar på eller en god glass

    SvaraRadera