08 november 2011

fast nu är det snart jul.



Jag
jultipsade ju sådär lagom snyggt i början av september. Men nu är det ju faktiskt snart jul. Och samtidigt som jag sitter här fast i en massa gamla bilder slog det mig att det här grejen kan vara kul att göra om man har lust. Nu i lugn och ro och utan julstress (och aldrig julstress). Luskamma loppisar efter sådana här fulljuskronor. För då kan man göra en snyggkrona. Och det är verkligen inget konstigt alls. Lätt som en simpel plätt. Det svåra brukar vara att se dem under allt glitter. Men ju mer plastbarr och paljetter desto bättre.

9 kommentarer:

  1. Haha, du besitter verkligen många olika slags talanger Sofia ;) Kollade på länken och förundras över att du över huvudtaget klarade av att titta på ljuskronan innan den strippades... Vad ska vi kalla den talangen tro? (jag tror att jag har den också, ibland i allafall, min man har den INTE ;)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Så schysst! Jag har ett gammalt cykelhjul som väntar på att bli ljuskrona. Snygg fågel!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Sant att det svåra är att hitta det fina under allt krafs. Måste vara på rätt humör för det. Kramar Kicki
    Och tack du fina för din hälsning hos mig. Jag blev knottrig av lycka att du tog dig tid.... Kramar igen...

    SvaraRadera
  4. Fint! tack för tipset, det är budgetpynt som gäller för mig som student. Ville bara säga hur mycket jag tycker om din blogg (och butik)! keep it up!

    SvaraRadera
  5. Haha! Den där kronan kommer jag ihåg! Är det så man kan visualisera motsatsen till less-is-more tro!?

    SvaraRadera
  6. Shit vad cool!
    Verkar som du tänker som jag: "det där kan jag göra själv" och så lite pyssel senare så blir det ganska bra ...
    Kram, lilla.u

    SvaraRadera
  7. Hallå där Sofia! Jag vet, jag hinner inte blogga/läsa bloggar i samma utsträckning heller men har blivit fast i fina Pinterest-träsket! Tack vare dig tror jag det var : ) Hur pendlar din man? Berätta! Hur lång tid tar det?
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej Sofia, ett "gör-det-själv"-tips helt i min smak! Tack för fin blogg!

    SvaraRadera