22 november 2011

tänk vad en liten klisterbit kan göra.


Moodboards i all ära. Tejp på väggarna är lyx. Liv är lycklig över sin tejprulle med turkosa prickar. " Vad menar du?! Får jag tejpa på väggarna? Otroligt..." Ja, det kan tyckas en aning oväntat när vi har härjat i tid o otid om tapetremsor som slits bort när tejpade bilder rivs ner och flyttas runt.

Fast ändå tycker jag nog mest om de japanska tejparna till allt det andra. Billigaste ge-bort-asken blir tjusigare men en bit tejp, de viktiga datumen i almanackan blir synligare med neonrosa remsor, dockskåpet blir förtrollande med en minitejpvimpel och allt som man annars tejpar blir sju resor vackrare med snyggtejp.


16 kommentarer:

  1. Åh, kära nån! Jag får snart sluta kolla in din blogg alltså. Galet snygga tejper här nu....och jag som redan har jättemånga. Men dessa har jag ju inte..... Blir ruinerad! Fast just de här tejperna är ju inte så dyra....så..... Kramar Kicki :)

    SvaraRadera
  2. Søde poser!
    Meget skøn blog du har!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilka fina ide'er! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig! Barnen kollar på en konstigt nr man säger att man får tejpa på väggarna:-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Haha aldrig har jag tänkt på att tejp kan göra så mycket men nu är beställninge inte långt borta,,

    SvaraRadera
  6. Superfint!!! Ja, tejpen är så kul att jobba med:)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Det är himla fint med denna tejp - jag tejpar på lite här & där! :-)

    SvaraRadera
  8. Åh, vad fint!! Måste nog lägga till en beställning på lite tejp innan du skickar iväg min månposter! Hm, svårt bara att välja vilken av de fina tejperna man ska ta! "Ole, dole, doff" får'e kanske bli!

    Ha en bra dag!

    /Malin

    SvaraRadera
  9. Åh så fina. Måste genast spana in dom i din butik.

    Kram
    johanna

    SvaraRadera
  10. Min dator kraschade för några dagar sedan så jag har haft lite att läsa ikapp. Hjälp säger jag bara vad mycket fint att titta på! Du tar helt fantastiska bilder och är så stilsäker. Det är ren lycka att komma in här och kika!

    Det får absolut bli en beställning på snyggtejp alldeles snart!

    SvaraRadera
  11. Var köper man sådana fina bruna papperspåsar som man kan sätta tejpen på? :)

    SvaraRadera
  12. Hej Lina!

    Förmodligen får jag in en variant av oblekta småpåsar i affären på måndag. Ska bara kolla in dem först, ny leverantör... De är små och precis lagom för en liten present. En tejp-present kanske, eller hemmagjort godis ;)

    Hälsningar Sofia

    SvaraRadera
  13. fast i tejp-träsket...*skrattar...men det gör inget ...för vi andra njuter av din inspiration. Var köper du din tejp?


    Kram från Göteborg och mig .
    Pernilla

    SvaraRadera
  14. åh! jag skulle också vilja få tag i sånna där småpåsar... :)

    SvaraRadera