02 januari 2012

vad ska det bli av dig, 2012?


Det var tänkt att bli en nyårsdagshälsning. Men ett back-up på en dator som aldrig varit någon ordning på kan ta lite tid. En alldeles faslig tid. Men nu är det gjort att snacka om bra start. Det kanske sätter formen på 2012. Ordning och reda.
 
 

Fast just nu kommer vi oss inte för. Varken jag eller Liv. Som kanske har de snyggaste almanackorna på denna jord. Vi kan knappt inte skriva första ordet med risk att förstöra allt det fina. Så vi bläddrar mest och ahh:ar om vad tjusigt allt är.


Och 2012, värsta långa året tänker vi. Vi försöker lista ut vad det ska bli av det. På själva nyårsafton funderade vi som bara den.

Kommer Viggo att tappa sin första tand? Vilken sort blir det på S och P fina bebis som vi längtar så mycket efter? Ska Nomi lära sig att simma och lyckas Charlie med cyklingen? Och Liv, hur blir det med gitarren och fiolen och solosången? Listan är lång, frågorna många och hela alltet känns nästan overkligt spännande.  


Och almanacksdrömmarna finns att köpa på Papercut. Skrev om dem här och här.

22 kommentarer:

  1. Vilka underbara almanackor! Ja, nog är det spännande med en nystart, jag känner att 2012 kommer att bli ett bra år, trots att jag börjar året med en influensa.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Jättefina almanackor! Ja du, jag ser med förväntan fram emot allt som kan hända. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina almanackor! Att inte veta, inte ha kontrollen utan bara följa med. Visst är det spännande att se vad 2012 har att ge oss.

    Anita

    SvaraRadera
  4. Åh, finns inget bättre än en ny almanacka! Känner igen skräcken för att skriva första ordet! Fina de var!

    SvaraRadera
  5. Fantastiska almanackor! Måste ut på lunchen och införskaffa en ny. En snygg. Med oskrivna blad. Ja så får det bli!

    Gott Nytt År och tack för allt du delar med dig på din underbara blogg och fina butik!

    Kram!
    a.

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År Sofia och tack för alla inspirerande bilder och ord under 2011. Ser fram emot mer under 2012! Kram

    SvaraRadera
  7. Gott nytt år! Och jag ska också börja skriva i min Frankie- kalender idag. Härligt!

    SvaraRadera
  8. Dom ser verkligen fina ut! Och jag förstår det där med att skriva och "förstöra"
    Jag satt nyss och sa att mitt jobb har förstört min handstil. Man ska skriva fort och då blir det ju därefter kråkfötter.. =/
    God fortsättning på året! Kram!

    SvaraRadera
  9. Det var verkligen fina almanackor. och visst är det spännande med ett nytt år och allt som kan hända!

    SvaraRadera
  10. Vilka söta almanackor. Vad söta ni är som sitter och planerar och drömmer om 2012. Det är kul med planer och drömmar, det är det som ger oss motivation. Hopaps verkligen 2012 blir underbart både för dig personligen och för Mokkasin.

    SvaraRadera
  11. Ja visst är det svårt att skriva de första orden i en alldeles ny och fin almanacka!? Och tänk vad mycket spännande det kan hända på ett nytt år. Ett riktigt Gott nytt år önskar jag dig. Det känns kul att vara tillbaks i bloggvärlden på riktigt igen! Kram Elina

    SvaraRadera
  12. Wow, så fina almanackor!
    Hoppas 2012 bjuder på massa fint och bra att skriva in i dom.

    SvaraRadera
  13. Sofia, jag tror jag vet.
    Vad det ska bli av 2012.
    Typ.
    Något vindunderligt fantastiskt bra tror jag.
    Japp!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Så fine de er! Kjenner igjen følelsen av å være redd for å klusse til det fine - men så bestemmer jeg meg for at jeg jo må få lov til å sette mitt eget ikke-så-perfekte preg på dem. Og det er jo fint det også, på sin måte :)

    Godt nytt år!

    SvaraRadera
  15. 2012 kommer bli helt fantastiskt. Och jag är sååå glad att jag hittade din blogg under 2011. Jag njuter av varje inspirerande inlägg.

    Tack för att du inspirerar. Ser framemot att få följa dig 2012 också.

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  16. Superfina! Jag kör med filofax, kanske ska uppdatera mig till en snyggare variant.

    SvaraRadera
  17. Ja visst är det många tankar och även förhoppningar som bubblar i en;) Jag själv hoppas jag verkligen på detta år...sötaste almanackorna ni hittat, måste kolla in dem jag oxå;) Goa fortsättningskramar i från mig!

    SvaraRadera
  18. Hej,

    Jag har tänkt lämna en kommentar så många gånger men nu så.. Nystart, 2012 och allt. Fantastisk kalender, fantastisk blogg. Jag blir alltid lika glad av att kika in här.. Fint! 2012 är året då det sker, jag känner det på mig..

    Kram
    Moa

    SvaraRadera
  19. Snygga. Minst sagt. Klart 2012 blir fantastiskt. Bäst tror jag.

    All lycka till hela er fina familj.

    Kram- Helena

    SvaraRadera
  20. Jag verkligen älskar nya almanackor! Det är en helt magisk känsla att sitta med en helt oifylld....
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  21. Gosh vilken snygging! Begår jag tjänstefel nu? Kanske, men ärlighet varar längst.

    Hur gick det med din julklapp? Fick ni ihop något brevskrivarkit?

    SvaraRadera