11 februari 2011

änglavakt.


Igår var det jag, bilen, snöyra och en väldans tur. Helt plötsligt släppte bilen på halkiga E4:an. Jag snurrade tre varv och dunsade två gånger i betongen som skiljer norr och södergående vägbanor. Sen stannade bilen. I vänster körfält med betongmuren på ena sidan och massor med bullrande långtradare på andra sidan. Med nosen i fel rikting. Där stod jag och kom ingenstans och hoppades innerligt att det inte skulle dyka upp någon bakom kurvan i mitt körfält. Jag var rent ut sagt livrädd. Till slut lyckades jag svänga över bilen, som lät som ett vrak, till rätt sida och lite vid sidan om all susande trafik. Då började den ryka alldeles förfärligt mycket, då ringde jag 112. Så där kom räddningstjänst, poliser och bärgningsbil.

Så idag känner jag mig lite matt, ganska mörbultad och väldigt tacksam. För att jag hade sådan fruktansvärd tur när livet visar sig från sin sköra sida.

Ta hand om er , jag softar lite extra idag.

56 kommentarer:

  1. Oh my goodness. You poor thing. You're probably still shocked. Yes, rest up. And thank your lucky stars.

    SvaraRadera
  2. Men usch vad hemskt, vilken tur att det gick så bra som det gjorde då. Ta det bara lugnt idag och ta hand om dig.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  3. Men herrejösses!! Skönt att höra att du är oskadd. Vilken hemsk upplevelse! Ta hand om dig, vila och kramas med dina fina.

    SvaraRadera
  4. FY så läskigt! Har varit med om en liknande händelse (fast i ösregn på sommaren) så jag förstår precis hur du känner dig. Mys lite extra i dag! :-)

    Vackra bilder!

    SvaraRadera
  5. Not just another day... Fina Sofia, ta hand om dig nu! Kram

    SvaraRadera
  6. Tack och lov att det gick bra, inte konstigt att du är darrig idag. Ja livet är skört det är så lätt att glömma när man stressar på. Brittmari

    SvaraRadera
  7. Åh, så fryktelig skummelt! Takk og lov for englevakten! -og for betongmuren mellom kjøreretningene..

    Skjønner godt om du er skjelven! Dette er ikke noe man vil oppleve, selv om det gikk bra. Det setter ting i perspektiv. Så mye annet blir bagatellisert når livet viser seg som noe så skjørt.

    Ta vare på dagene og gode stunder!
    Klem

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, så utrolig bra at det gikk bra med deg!!!

    SvaraRadera
  9. Men usch va hemskt!! Det enda positiva som kommer ur en sån upplevelse är att man får lite perspektiv på saker och ting... och förstår att uppskatta det man har, och inte gräva ner sig för det som egentligen inte är så viktigt i det stora hela!! Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  10. Tack och lov för änglavakten. Ta väl hand om dig nu.

    SvaraRadera
  11. Stor varm kram till dig Sofia! Tack och lov för Änglavakt (och inga barn i bilen)... KRAM Marlene

    SvaraRadera
  12. Ta hand om dig! Chocken som kan komma så här i efterhand är heller inget att leka med.

    SvaraRadera
  13. Fy vad otäckt!!! Vilken otrolig tur att det gick bra. Ta hand om dig!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  14. FY FAN är min spontana reaktion!

    Skakig blir man när bilen inte lyder. Man tycker man har en sådan kontroll och sedan är det någon annan som tar över.

    Det är FÖRRÄDISKT ute nu ta hand om er. KRAM LiseLotte

    SvaraRadera
  15. Hjälp vad läskigt och vad glad man är att allt gick bra. Inte den minsta skråma, på utsidan i alla fall. Ta hand om dig idag. Kram!!!

    SvaraRadera
  16. Oj och usch och fy så hemskt!
    Samtidigt - så himla bra att det inte gick värre!
    Många kramar till dig. Ta hand om dig!

    Jo, du snälla söta silverSofia - jag fick mitt paket (plus bonus) idag. Tack och så trevligt. Och så snyggt du packar dina utskick - bara det var en fröjd.

    Kram igen!

    SvaraRadera
  17. Men OJ! Fy vad hemskt! Vilken tur i oturen du har, jag förstår att hela upplevelsen sätter saker och ting i perspektiv. Usch... tack och lov att allt gick bra under omständigheterna.

    Ta hand om dig!
    Stor kram

    SvaraRadera
  18. Men Jisses! Gud vad hemskt. Kunde gått illa. Usch. Vila ordentligt!!!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  19. Ta väl hand om dej, vilken otäck händelse, puh!

    Stor kram.//Lissen

    SvaraRadera
  20. Usch! Känner paniken och oron i kroppen bara jag läser vad du skrivit. Ta hand om dej och ta även ev chock på allvar. Bara för att man inte blir fysiskt skadad är det inte säkert man mår bra för det.*kram*

    SvaraRadera
  21. Fy vad läskigt! Och vilken otrolig tur att det gick så bra i alla fall!

    En liknande sak (fast inte ens i närheten av så allvarligt som för dig) hände mig för några veckor sedan och man blir verkligen skakis! Tycker du har all rätt att softa lite extra idag!! :-)

    SvaraRadera
  22. Tur att DIN ängel satt stadigt på axeln...fy vad otäckt. Softa riktigt mycket.../Annica

    SvaraRadera
  23. Fy, vilken läskig upplevelse! Tur att du kom undan oskadd... en bra skyddsängel du har ;-) Ta hand om dig i helgen!

    SvaraRadera
  24. Softa på du! Jag ryser när jag läser din berättelse, tänk vad lätt det kan gå riktigt illa! Å tänk vilken tur att det inte gjorde det :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. Vilken tur att du klarade dig! Låter riktigt läskigt, fy.
    Hoppas du får en fin helg!
    /Elina

    SvaraRadera
  26. Oj, låter som du hade lite änglavakt *ler*. Ta lite extra hand om dig idag! Kram/Marie

    SvaraRadera
  27. O´boy, vilken himla tur du hade!

    SvaraRadera
  28. Skönt att höra at det gick bra. Det är otäckt när det går så fort och man inser allvaret i vad som kunde ha hänt.. Jag har varit med om en liknande upplevelse nämligen.

    Kram och trevlig helg önskar jag dig.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  29. Oj! Så otroligt obehagligt. Livet är minsann bra skört.
    Ta hand om dig och de dina.
    Stor kram!

    Ps. Underbara biler. Du är en mästare på att bygga stilleben.

    SvaraRadera
  30. Pust, vilken tur att det gick bra. Var rädd om dig och krama lite extra hårt i dina nära och kära idag. Styrkekramar från mig till dig!

    SvaraRadera
  31. åh. vilken tur.
    ibland ska man tydligen bli omruskad. bra att allt gick bra!
    trevlig, soft helg!

    SvaraRadera
  32. men vad förfärligt! Jag var ju också ute och körde igår och hörde på radion om alla olyckor. Fy tusan och tur att det gick bra,
    kram!

    SvaraRadera
  33. Usch så hemskt! Jag krockade ju med min bil i december och det var inte roligt. Man blir så påmind om att livet kan vara skört. Tur att det gick bra både för dig och mig. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  34. Förskräckligt det du var med om!!!
    Jag hoppas du hämtat dig och är så glad att du klarade det väl.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  35. Men fy!!! otäckt. Tur att det finns änglar!
    Ta hand om dig.

    kram anna

    SvaraRadera
  36. Fy vad obehagligt!

    Har full förståelse för att du är lite skakig idag. Men vilken tur ändå att det inte gick värre.

    Ha en lugn och skön helg!

    SvaraRadera
  37. Fy fasiken vad obehagligt..
    Snacka om änglavakt!

    Va rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  38. Tur att det gick så bra som det gick. Ja att det finns något som heter änglavakt, det är jag också helt säker på! Ta hand om dig, kramar jessica.

    SvaraRadera
  39. Nej fy, vad hemskt! Vilken änglavakt du hade.
    Hoppas att du njuter av helgen nu.
    KRAM Johanna

    SvaraRadera
  40. Puuh, jag förstår att du är omtumlad och darrig. Och samtidigt oerhört tacksam. Ta hand om dig!
    /Anna I

    SvaraRadera
  41. Fy säger jag bara, och vilken tur att allt gick vägen. En tankeställare förstår jag.

    SvaraRadera
  42. Fy vad läskigt! Skönt att det gick så bra!

    SvaraRadera
  43. Tack gode Gud!

    SvaraRadera
  44. Usch vad läskigt! Vilken tur att det gick bra!

    SvaraRadera
  45. förskräckligt äckligt vad livet kan vända helt upp och ner på ingen tid alls.
    skönt att du är kroppsligen oskadd!
    kram ♥
    //g//

    SvaraRadera
  46. Det låter som en minst sagt läskig upplevelse! Och påminns igen om att vara tacksam för det jag har, för varje dag... som man så lätt tar för givet.
    Kram till dig! Glad att det gick bra.
    Cecilia

    SvaraRadera
  47. Jag ryser när jag läser detta... vilken chock för dig och mitt i allt en sån änglavakt, är glad för det...
    Läste att du skrev i inlägget innan att du skulle ut på vägarna... tänk om du vetat då. Ja tänk vad livet är skört...
    TA HAND OM DIG NU!!!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  48. Usch! Så skakad du måste blivit. Hoppas att du fått vila upp dig i helgen. Största kramen till dig/Malin

    SvaraRadera
  49. Men åh! Det gick bra, du lever! Så härligt!

    Kram!

    SvaraRadera
  50. Fy så otäckt! Ta det extra lugnt idag och bara njut!

    SvaraRadera
  51. Åh fy så otäckt! Så skönt att läsa att du klarade dig och att det gick bra. Sköt om dig lite extra idag och vila ut!

    Kram
    Mini

    SvaraRadera
  52. Hualiga, vad läskigt! Skönt att det gick så bra ändå. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  53. Fy vad otäckt! Sköt om dig och ta det lugnt och smält det som har hänt.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  54. Jag ryser när jag läser ditt inlägg, för snart 1,5 år sedan gjorde jag samma sak precis utanför Tierp i norrgående riktning. Har fortfarande svårt att köra förbi där. Man blir så medveten om hur lätt allt försvinner och vad man behöver påminna sig om att livet är viktigt och oerhört skört.
    Ut och kör bil mycket nu även när det är snö, det gjorde inte jag... Har fortfarande svårt att köra. Klump i magen och så fort man känner att det är halt blir jag kallsvettig. Kör massor!!!

    SvaraRadera