14 februari 2011

tack.

Det är sannerligen inte klokt vad ni är snälla. Jag blir alldeles rörd när jag läser era hälsningar och små mail. Det känns hur fint som helst, så TACK. Så hemskt mycket.

Och det var ju precis som många av er visste. Det kommer lite efteråt sådär. Att man känner sig ganska så liten och darrig. Och att tanken mest stannar vid gulp, vad skört livet kan vara. Lite som att ha hjärtat i halsgropen fast flera dagar i sträck. Men idag har jag kört bil igen. En hyrbil utan automatväxel. Det var väldigt länge sen sist och var minst sagt en intressant upplevelse. Ungarna tyckte det var en konstig bil och jag höll med.


Jag köpte en hund häromdagen. En liten knallturkos med hallonrosa blomma, gul svans och en pärla som nos. Kanske inte alldeles nödvändigt men det var något med färgerna som gjorde köpet absolut viktigt. Just då.

Han som jobbade på loppisen sa, liksom lite som att försäkra sig om att hunden kom i rätta händer, - Hörru du... du vet väl att sådana här är jättepopulära, verkligen populära.. att ha i bakrutan på bilen. Det visste jag såklart inte men han lät mig köpa den ändå. Liv höll på att svimma när hon såg prislappen. - Tio kronor!!! Kostade den bara tio kronor?! Tänk att något så sött kan vara så billigt.

16 kommentarer:

  1. Ååå, for en nyyyydelig hund! Også så billig!!!!

    Tusen takk for plakat jeg fikk i posten i forrige uke! Den var kjempefin, også så stor :)

    SvaraRadera
  2. Söt liten viffsing och väldigt fina paket! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja den var verkligen superfin!

    kram anna

    SvaraRadera
  4. Stora varma & hjärtliga kramar till dig och tack för finfint ögongodis (som vanligt här inne )

    ♥ // tina

    ps. vi ses i fabriken i morgon va ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar liten hund, precis mina färger! Och underbara bilder, som vanligt.

    Jag är verkligen glad över änglavakten som vakade över dig, jag har också haft min med mig (bla. i en bilolycka för 10 år sedan) så jag känner igen känslan. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  6. Det var en rackarns söt hund. :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken otroligt söt hund. Jag älskar dina bilder, färgerna i bilderna. Det gör mig så glad!

    Har tänkt på dig mycket, undrat hur du mår. Hoppas allt är bra under omständigheterna.

    Skickar många varma kramar! <3

    SvaraRadera
  8. Skönt att du är tillbaka, Sofia. Och bra! att du redan satt dig bakom ratten. Ha en fin dag, kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vilken liten sötnos, man smälter ju och det är så kul när man hittar sig ett riktigt loppisfynd :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  10. 10kr! Vilket fynd! Bästa färgen också.
    God tisdag!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  11. Det var en söt liten hund! Alldeles för söt för att sätta i bakrutan på en raggarbil:)Vilken tur att ni köpte den, så att den kommer i rätta händer.

    SvaraRadera
  12. Vilken jätte söt liten hund!

    SvaraRadera
  13. Jag hör ju på din beskrivning av den att den har kommit i rätta händer - ett kärleksfullt hem :)

    SvaraRadera
  14. oj, vad du har varit med om tråkigheter i dagarna!!
    Men jag är glad att jag hittade hit (via mvhborstahusen) för din blogg är superfin!!!
    Ha en skön kväll och hoppas du mår bättre!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  15. Hej
    Helt fantastisk blogg bilder och hem du har. Mer än avis, är dock väldigt ung enbart 18 år men lever för inredning. NU till frågan; - Vart hittar du dina loppisar? Jag bor i Stockholm och googlar och letar förbrilt efter bra loppisar. (elr rättare sgat några alls i närheten av storstan)
    Skulle bli super glad för svar.

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  16. Hej, these pictures are so cute, they make me smile! Lovely fresh blog you have.
    Love, Maaike

    SvaraRadera