25 februari 2011

kan man få en helg på 200 timmar. tack.


Oj, så skoj att ni gillade att spana in min affär! Det gör mig peppad som sjutton att få upp Mokkasins nätbutik. Nu tycker ni säkert att jisses vilken tid det ska behöva ta. Speciellt eftersom den där nätbutiken verkade vara på tapeten redan förra sommaren. Men nu är den faktiskt väldigt mycket på tapeten. Fast inte riktigt ännu ändå. Men håll utkik.

Och om jag lade ner allehanda små projekt så kanske det skulle gå ännu snabbare med nätbutiken. Men nu kan jag inte riktigt det. Helt oförmögen är jag faktiskt. Att hålla mig till en och samma sak. För det är ju så mycket man vill. Precis hela tiden. Jag kan inte avsluta något innan ger mig i kast med nästa. Så därför blir jag nästan aldrig riktigt klar med något men tusen saker blir halvklara.


Fast jag lovar ju såklart att så blir det inte i nätbutiksprojektet. Men kanske i detta "klä om sypuffs projektet". Eller i "sätta upp ny tapet i Livs rum projektet". För den här gula tapeten blev nog alldeles för gul. För senaps-guld-gul. Så om någon sitter med någon flott tapet med gul-petrol-turkos blandning så hojta till. Har ni sett den här förresten? Så himla cool men där räckte inte väggen till. Typiskt.


Nu är det helg men vet ni vad jag ska göra? Plocka upp vårens kläder från Minirodini. För i dag  kom det en jättekartong med posten. Så har ni vägarna förbi imorgon, titta in och säg hej. Så ska ni få se på mega schyssta kläder! Jag skulle nog vilja påstå att det här är det bästa de har gjort, någonsin.

Fin helg!

18 kommentarer:

  1. Ser ut att va mega schyssta=)Men imorgon väntar IKEA med övriga tokiga st-holmare också ett äventyr. Är en av dem som skulle gilla en nätbutik med mokkisar=)Håller tummarna att övriga projekt krymper så tid finnes till nätbutik..=)Annica

    SvaraRadera
  2. Åh, jag visste inte ens att du hade planer på en nätbutik. Vad kul!! Det ser jag fram emot. :-)

    De nya från minirodini, är det dom med dinosaurier? Såg dom idag på en annan butik. Hur fina som helst!! Jag gillar verkligen minirodini. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag är också så, som gör tusen saker samtidigt och har endel ufon liggandes överallt. Jag brukar skriva listor så att jag ska få hjälp att fokusera och bli klar.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, är det mig du skriver om? ;P
    FIN tapet!
    Ha en härlig lång helg!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Haha, ja men det är ju så det är - ständigt en massa halvfärdiga saker på gång! :-D

    Tycker som vanligt om dina bilder, ha en fin helg! :-)

    SvaraRadera
  6. Det där dilemmat känner man igen! ;-)

    Tack så mycket för besöket på min blogg och infon om den rosa stereon. Jag har nyligen upptäckt din blogg den är verkligen "my cup of tea" :-) Sen tycker jag att det är spännande med din butik, du har så mycket fint! Jag delar lokal (har min lilla fotostudio) med en barnbutik i Eskilstuna som heter Nära&Kära (www.naraochkara.com)

    Ha en trevlig helg!
    /Lotta

    SvaraRadera
  7. Oj vad jag känner igen mig i din text! Jag är också expert på att påbörja projekt men sedan tröttnar jag, hittar på något roligare och så fortsätter det. Jag har dock lite svårt att erkänna det för min omgivning :) Jag intalar mig på något konstigt vis att det är en bra egenskap, men det krävs ju att man har folk omkring sig som kan slutföra alla mina genialiska idéer och projekt. Riktigt där jag jag inte, än.. Eller så får jag bara erkänna för mig själv att det är en usel egenskap. Hmm.. Vi får se hur det blir med den saken :) Hoppas att du har en mysig helg.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag hittade till din blogg via någon annan blogg för några dagar sedan och jag måste bara säga att den är ljuvlig! Färgsprakade och glad, och jättesnygga foton. Jag kommer igen!
    Ha en fin helg! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  9. Älskar PIP studio tapeten men dessa kanske kan passa? Vet inte om det kanske är för smutsig gul eller fel nyans av turkost?

    http://www.tapetorama.se/display.php?item=11319&category=Wallpaper

    http://www.tapetorama.se/display.php?item=11320&category=Wallpaper

    SvaraRadera
  10. Hej, jag har precis hittat hit och blev blixtförälskad! ;-)

    Så nu har jag tipsat om dig här:
    http://inredningsdesigner.blogspot.com/

    //Lisbeth

    SvaraRadera
  11. Oavslutade projekt är också bra projekt. Vore omänskligt att programmera sig på bara ett område i taget. Nästan lite livlöst. Många bollar i luften är bra, kul och spännande. Man vet liksom aldrig var det slutar... Go on. Heja dig!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Ja, vi utökar helgen med några dagar!!!

    SvaraRadera
  13. Wow, I love the pictures. Thanks for sharing this with us.

    SvaraRadera
  14. Här är en till. Projekten hopar sig och just nu har jag beslutsångest för vilket jag ska ta tag i. Lösa trådar överallt. Men - simsalabim, hux flux - sätter man in stöten och fixar flera stycken på samma gång! :)
    Härliga bilder du visar! Och en nätbutik tycker jag låter som en alldeles strålande idé!
    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  15. Hej Du!
    Så kul med Mokkasinnätbutik!!! Ser jag verkligen framemot! I love MiniRodini, as U know :).
    Javisst är deras kollektion grym. Redan klickat hem ett par jeans till storsonen men hade gärna klickat hem både kattröjan, hjärttröjan, robotkläderna,vårjackan osv :).
    Hoppas du hittar tapeten!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  16. Jag tar och ställer mig i kön av folk som känner igen sig. Märkligt hur vi alla har tid att skriva bloggkommentarer med alla projekt vi har igång... =) Jag blir väldigt inspirerad av dina bilder. Något för husprojektet som jag hoppas kommer så småningom om kanske fem år så där... /S

    SvaraRadera
  17. Jag funderar på allvar på att köpa mig tid!

    Tänk om man kunde få ägna sig åt det man är bra på istället för att diska, tvätta och byta glödlampor. Jag skulle vilja vara en glad, inspirerande och skapande mamma. Inte en "trött och frustrerad för att man inte hinner allt man vill-mamma"!
    Men nu går det ju iallafall åt rätt håll med ljuset och det känns som att man faktiskt tjänar lite tid, eller hur!?

    Håller absolut utkik efter din butik, spännande!

    SvaraRadera
  18. Jag tycker du verkar hinna med massor med shop, barn och fina inlägg- Heja dig!
    Men jag känner naturligtvis igen känslan...

    SvaraRadera