20 februari 2011

söndagsbilden.

Tänka sig att man kunde springa på ett par Thonet-stolar som var målade i precis rätt färg. Samma som jag har snöat in på till projekt Livs rum. Kanske lite synd på att par så fina stolar men just nu kunde det inte bli bättre. Till skrivbordet med drivvedsbets och det gamla arkivskåpet i mörkt trä. Självklart ska ni få se rummet när det är klart men det är det inte. Ännu. Men arbetsfärgkoden är petrolblå, mörkt trä, gult och guld. Och lite turkost. I allt det vita. Nu ska vi bara enas om tapeten.


Och det var väldans vad glad man kan bli för en pall i helt rätt tränyans. Ni vet ju att jag har snurrat om det där förut. Jakten på den perfekta nyansen. Pallen är i alla fall just det, så nu funderar jag på om man skulle ta och fixa lite med 60-talsskåpet.
Förövrigt har det varit lite mycket skor här på sistone. Men ibland är de ju som små konstverk i sig. Speciellt min mammas gamla. Så det lär nog bli fler.


Spana fler söndagsbilder på Fabriken.

25 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Ska bli spännande att få se sedan när rummet blir färdigt:))) Hoppas helgen varit bra, kram jessica.

    SvaraRadera
  2. Så fina söndagsbilder! Stolarna var också fina - spännande att se resultatet sedan!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint; "bli glad av-foton"! :-)

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder =) Den där färgen har jag också fastnat för... men jag vet inte riktigt ännu vilken möbel den ska få penslas på.

    Det ska bli spännande att få se resultatet hos din lilla tjej.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Ja, dom där stolarna är verkligen fina! Och jag gillar askarna som är med på bilderna också. :-)

    Blir spännande att se rummet när det är klart sen!

    SvaraRadera
  6. Jag dööör. Du är så duktig! Kramar från Jennifer

    SvaraRadera
  7. Petrol, turkos o aquagrönt... I LOVE! Man kan inte ha för många skor, speciellt inte för många riktigt snygga... Skön kväll!

    SvaraRadera
  8. Det där är klurigt, jag har guld och petrolblå i sovrummet. Började med en tvättkorg från loppis och fortsattedärifrån. Målade en spegel, men är inte helt nöjd med kulören, svårt å hitta rätt, lätt att det blir för turkos... Nog om det.

    Ser ut som du har en riktigt bra plan!

    SvaraRadera
  9. Några av de mest klassiska av böjträstolarna! Grattis till dem!

    Låter som en skön färgpalett som du ska använda dig av, lite sol och lite hav.

    Tack för inspiration. :)
    /helena

    SvaraRadera
  10. Ser ut som att det kommer bli ett riktigt, riktigt snyggt rum. Jag gillar verkligen askarna.

    Sv: Vad roligt att du gillade min blogg! Jag blir lika glad varje gång min blogg får en ny följare och nu är det extra roligt eftersom jag tycker så mycket om din blogg :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Det blir spännande att få se rummet sen. Tills dess så njuter jag av dina fina bilder, de skorna var verkligen snygga!

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt fina bilder som vanligt!!
    Jag fick en fråga ang bilderna på ditt vardagsrum som jag visade hos mig: de låga trästolarna mittemot soffan, var kommer de ifrån? Tack!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Oj vad härligt - och vad fint det kommer bli! Ska bli roligt att se resultatet!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  14. Neeeej! Inte pilla på skåpet..... Fint som det är ju! Tappar i värde dessutom. /Lisa.

    SvaraRadera
  15. Men vilken lycka, Thonet-stolar! Så fina de är. Jag älskar den vackra rundningen i ryggen.

    Färgskalan tilltalar mig också och jag ser fram emot en liten titt på det färdiga resultatet.

    Hoppas du får en bra vecka!

    SvaraRadera
  16. Man kan aldrig få för många skor! Amen.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Verkligen fina färgkombinationer det där. Kommer bli änglalikt.

    SvaraRadera
  18. Alla de där färgerna är också mina favoriter. Petrolblå är ett fint ord.
    Kram F

    SvaraRadera
  19. Vilka inspirerande bilder! Älskar verkligen färgerna. Så fint der kommer bli.
    Kram

    SvaraRadera
  20. This post is amazing. The saturated colors are to die for.

    Leigha

    SvaraRadera
  21. OJOJOJ vilka underbara stolar!!
    Jag förstår helt och hållet varför du förälskade dig i dem, och FÄRGEN!!! Färgen är magisk!

    SvaraRadera
  22. Det är fint när någon kommer på sin egen färgblandning som är lite ovanlig men ändå så vacker. Det tycker jag du gjort. Jag skulle gärna flytta in det där rummet alltså :)

    Många hälsningar från mig.

    SvaraRadera
  23. Hej! Kan Du berätta varifrån Du fått de två Thornet-stolarna? De är ju lite ovanligare än Stolnr 14 som det alltid tals om eljest. Har en själv (med öglan!) och vill få fram lite historik. neve@spamcop.net

    SvaraRadera
  24. Hej! Kan Du berätta varifrån Du fått de två Thornet-stolarna? De är ju lite ovanligare än Stolnr 14 som det alltid tals om eljest. Har en själv (med öglan!) och vill få fram lite historik. neve@spamcop.net

    SvaraRadera