01 februari 2011

tisdagstema om favoritfärger.


Favoritfärger i inredningen är tisdagens tema på Fabriken. Och som vanligt har jag ju så svårt med det där med favoriter. Jag läste en gång om någon som bara bestämde sig att vara konsekvent. I sin stil. I det fallet handlade det om kläder. Att bara bestämma sig. Det här gillar jag. Punkt. Och sedan se förbi allt annat som också är fint, det finns ju så himla mycket. Liksom bara konstatera att det här var ju alldeles otroligt och makalöst fint men jag har ju min stil. Så Bye Bye du finfina grej, möbel eller plagg. Eller för all del, färg. 

Jag har inte kommit dit än, vilket förmodligen redan har märkts här på bloggen. Det är lite hipp som happ med den där konsekvensen. Fördelen med ett stort hus är ju att det gör inte så fasligt mycket. Det kan gärna få vara lite olika i alla rummen. Lyx för en sådan som jag. Är huset dessutom till grunden vitmålat så blir det ju ändå lättare.

Så i gästrummet är det just nu lite turkost och lite blått och lite guldigt. Plus vitt förstås. Jag gillart för stunden.

23 kommentarer:

  1. Tycker färgvalet var alldeles ypperligt fint. Jag ser minsann en "röd" tråd i dina färger :) LiseLotte

    SvaraRadera
  2. hej Sofia!

    Vilket mysigt gästrum.
    Härliga färger. Jag har inte i heller kommit dithän än.. Vi har oxå helt vit grund vilket underlättar när man ändrar och har sig!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Så fint det blommar i ditt gästrum och så mycket skön läsning! Där skulle man kunna tänka sig att stanna en stund. :)
    Tavlan med den lilla flickan på, är ljuvlig!
    Kul att rama in på ett annorlunda sätt, närsynta bofinken helena :), tycker sig kunna kisa sig til att det står köpebrev, där bland blomstren?!

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  4. Turkost är en fantastisk färg. Jag har hållit tummarna i ett par år nu att den inte ska bli omodern. Det skulle bli så mycket att rensa ur garderoben då ;)

    Jättefint alltihop!

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt gästrum, Gillar ramarna, var har du fått tag på dem?

    Ha en bra dag

    //Elvira

    SvaraRadera
  6. Sååå fin bild, som vanligt här hos dig! Jag är också så där lite velig vad gäller färger, men det är en som jag inte klarar mig utan och som alltid återkommer: röd!

    SvaraRadera
  7. Vilken otrolig vacker färgsammansättning! Älskar ramen, så ljuvlig den är! Letar själv på loppis halvt ihjäl mig efter en liknande ram/spegel.

    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Sweet! I det där gästrummet vill man bo kvar länge. Checka in, men inte ut. Nu har min matta kommit, men är det verkligen så? Vinrött kantband? Jag kanske har missuppfattat allt, ska man sprätta bort? Hur som helst gör den mig, mitt barn, min man och framför allt min hall lycklig. Vi strålar i kapp och hänger i hallen.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Många vackra färger finns det...
    och så vackra bilder!
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  10. Turkost är helt klart en favorit här också! Härliga detaljer du visar! Gillar verkligen tavlorna med de mänstrade passpertoerna (eller hur det ni stavas...?)!

    Ha en här tisdag!

    SvaraRadera
  11. Jag har som bestämt att jag skippar beiga, bruna och oranga saker i inredningen. Men sedan använder jag hela paletten. Och det är ju också ett val =)
    Underbara bilder här hos dig som vanligt. Jag blev sen och stressad med mitt tisdagstema eftersom jag var tvungen att åka med bilen till verkstan och det tog hela dagen...men fick in ett innan det blev mörkt iallafall...

    SvaraRadera
  12. Ett helt underbart gästrum. Härliga färger och dina bilder är så snygga. Super inspiration!

    /Annika

    SvaraRadera
  13. Så underbart harmoniska bilder.

    SvaraRadera
  14. Det ser ju helt fantastiskt ut! Vet man vad man gör så ska regler brytas, det är väl bara då det blir snäppet bättre än bra, eller hur!?

    SvaraRadera
  15. jag brukar tänka att jag inte vill begränsa mig, när det kommer till val av stil, varför skulle jag vilja välja bort allt det andra vackra? sen går det såklart en röd tråd genom allt ändå, det är nog nästan oifrånkommligt!

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga ljusa bilder du bjuder på! :)

    På återseende! Sandra

    SvaraRadera
  17. Vem vill inte va gåst i det rummet...härligt obonat och energigivande.Jag är en riktig turkosnörd när det gäller inredning=)Fin kväll till dig/Annica

    SvaraRadera
  18. Härligt med färg!! Känner att jag längtar efter att ha mer färg i mitt hem...måste göra en jätterockad, väldans snart...;-)

    SvaraRadera
  19. Vackra bilder du bjuder på i min absoluta favoritfärg :-)

    SvaraRadera
  20. Just turkost har jag svårt för hemma, men hos dig är det ju jättefint! Vackra bilder i vanlig ordning - du har ögat. Och internetstrul ja. Här har uppkopplingen kommit och gått de senaste dagarna. Frustrationen på topp! Kram

    SvaraRadera
  21. Gullig tapet med blomrankor..

    SvaraRadera
  22. Vilka fina och härliga bilder!

    Och intressant skrivet om det där att bestämma sig. När det gäller kläder och skor tycker jag att det är lättare att hålla sig till en stil, man lär sig vad man passar i liksom. Men inredning... svårt! Jag har nog ingen specifik stil hemma, bara ett ihop plock av det jag gillar :-)

    Och tack, tack, tack för fina de komplimangerna!!

    SvaraRadera
  23. Åååååhhh snyyygt! Precis i min smak!
    Tack för tipset och resten av din din kommentar. Jisses ja. Kan inte föreställa mig hur det är med twins plus 2 kids till. Osså ser ditt hem ut så där!!! Grymt :)!
    Nu blir det snart kockande (suck) och nattning (suck). Ibland är man bara less :).
    Kram

    SvaraRadera