22 februari 2011

tisdagstema om designfavorit.


På dagens tema på Fabriken kände jag att det säkerligen skulle blir en upprepning från min sida. Det känns som om mina favoriter syns allt som oftast här på bloggen. Men så kom jag på att jag minsann hade en ovisad favvo. I en låda på vinden. Som inte har kommit upp i taket sedan vi flyttade från Stockholm. Hade faktiskt glömt bort den alldeles tills för ett par veckor sedan när jag såg den på en bild.  Och det är ju nästan inte klokt så synd på en sådan fining till lampa. Så välkommen tillbaka, vår kära Falkland. Som vi fick i present av våra fina vänner när vi gifte oss. För snart tolv år sedan.

17 kommentarer:

  1. Riktigt, riktigt fin lampa - så klart den måste vara framme! :-)

    SvaraRadera
  2. Klart den ska fram!!!! Underbar bokhylla ni har till råga på allt.
    Kramar från trogen läsare

    SvaraRadera
  3. Klart den ska hänga framme ja. Och så otroligt snygg bild, gillar de där sparringhyllornas totala charm med all sin blandning. Som att beundra en tavla... :)

    Kram till dig!
    Lina

    SvaraRadera
  4. Denna lampa är även min favorit men efter 10 år undrar jag om den är tvättbar. Någon som vet? Tack för alltid lika vackra bilder.

    SvaraRadera
  5. Wow att bara "hitta" på vinden så där;-) Jag bara älskar era bokhyllor! Så levande och skönt med alla böcker!

    Åh, Thonet-stolarna *stön*! Så fina bilder också, alltid!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Skulle ønske jeg hadde glemt bort en slik fin lampe og så kunne bare ta den frem fra loftet :-)

    SvaraRadera
  7. En riktig fining som är värd att ha framme :-)
    Men ibland är det bra att saker får "ligga till sig", man ser dom i ett annat skimmer då.

    Tack för din goa kommentar. Den gjorde mej glad.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  8. Ja, det var en snygging! Som en skulptur.

    SvaraRadera
  9. Den lampan är verkligen snygg, tur den fick komma ner från vinden ;)

    SvaraRadera
  10. Det blir tiotusen kronor i skämsburken för att ha en sådan fin lampa på vinden. Fy på sig.
    Nu fick jag upp Petra-klippet med paljettbyxorna, men det roliga är att jag visste direkt vilken tjej, vilken låt och vilket tillfälle det var. Hon är så cool och jag tror aldrig att jag på allvar funderat på att klippa mig så kort igen. Tills nu. Inspiration. Ja, kanske det.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Den där var ju väldans snygg!
    Tack för snäll kommentar hos mig.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Tack för de fina orden. Vad glad jag blir:)

    Vilken lyx att bara kunna hämta ner en sådan favorit.

    Har du inte webbutik? Vi ska nog till katrineholm på bröllop i sommar så då kan man ju komma förbi och shoppa lite.)

    Kram/Hanna

    SvaraRadera
  13. Vilken skatt du hade i gömmorna! Den hänger ju så fint där ihop med alla härliga böcker!

    Så underbara bilder på Nomi och hennes glittertights!! Det var ju verkligen synd att de inte fanns i större storlek...;D

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Många designfavoriter finns det...och är de favoriter får de hänga med länge...
    Kramen.

    SvaraRadera
  15. Takk for hyggelig kommentar hos meg :-)

    Svar på spørsmålet ditt: Boka mi "Hva liker Muskatt?" finnes bare på norsk (enn så lenge) men kommer snart ut i Libanon. Men det hjelper deg nok ikke så mye... Men er såpass enkelt språk, så tror ikke det er så vanskelig å oversette til svensk selv når man leser for barna da :-)

    SvaraRadera
  16. O så fin, klart den ska upp!

    Som svar på din kommentar - självklart kommer Triplexen med väggfäste ;)

    Trevlig helg, snart!

    SvaraRadera