02 februari 2011

true love.


Såg just precis det här helt bedårande porslinet inne på Daniellas fina blogg. Det är Lovisa Burfitts första porslinskollektion. För Rörstrand. Hör själva, "Kollektionen är en berättelse om den excentriska Mademoiselle Oiseau i fem delar – mugg, espressokopp, assiett, gömma med lock och fat på fot, nedtecknad av Lovisa Burfitts rastlösa penna på tunnaste benporslin." Alltså. Kan man bli annat än lite kär?

Och det fina i kråksången är att man nu kan vinna hela kalaset på den nya designbloggen Design Day by Day. Bloggen är alldeles ny och det är en utmärkt kombo som ligger bakom bloggen. Duktiga Jannice från Simplicity  och företaget Fiskars Sweden som äger Iittala, Rörstrand, Hackman, Höganäs Keramik, Fiskars, Boda Nova och Arabia.  Kan alldeles säkerligen bli intressant att följa.

Och hur fin är inte bilden?

16 kommentarer:

  1. ja, nu kan vi inte tvätta på ett par dar.. har slut på skittvätt ;) trist va?? :D
    blir så glad av din blogg!
    kram, ninna

    SvaraRadera
  2. Me like! Jag måste gå in och tävla så att jag vinner det fantastiska porslinet.

    SvaraRadera
  3. Me like! Jag måste gå in och tävla så att jag vinner det fantastiska porslinet.

    SvaraRadera
  4. Visst är servisen lovely. Jag ska gå på pressvisningen i morgon på Berns och det ska bli spännande att se slutresultatet. Har tidigare arbetat på Iittala och vet att företaget kan sin sak när det kommer till design. Have a nice evening. Mvh Pållan

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Visst var den fin !
    Hoppas på vinsten :)

    God natt !

    Kram

    SvaraRadera
  6. Bilden vill jag ha på väggen. Eller äta upp... Typ. :)

    SvaraRadera
  7. lindaZ by redQ är användbara, vackra och ansvarsfullt gjorda produkter i jute och rotting. Titta på vårt pressmaterial för inspiration! http://picasaweb.google.com/jke.forsberg/LindaZByRedQ#

    SvaraRadera
  8. How wonderful... you also got a bird-thing going on? :-)

    SvaraRadera
  9. Oh, vad underbart! Det måste vara samma designer som gjort kuddfodral, kökshandduk och bäddset på H&M?! Jag har de två förstnämnda och verkligen älskar dem!

    Ditt senaste fabriksinlägg är såå bra! Jag känner verkligen igen mig, varför vara konsekvent;-) Så himla roligt att bestämma sig för en sån sak;-) Du kan ju se på mina senaste inlägg hur konsekvent jag är, jag älskar design, klassisk och ny, hantverk, och naturen inne...men på något sätt så är det, helt omedvetet, en viss "stil" som kommer igen...

    Ha det så gott!
    Kram,
    A

    SvaraRadera
  10. Hej, så kul att du följer mig!
    Det här med skåpsbyggande är såå kul, håller på med ett mindre nu. Låter lite som du beskrev mannens.
    Bilderna du visar är superfina och det roliga är att jag känner Idha o hennes mamma väldigt väl.
    Hon är så himla duktig och gullig!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Så fint! Är lite sugen på muggarna..
    Jag har precis publicerat ett inlägg där jag har lånat tre bilder utav dig, har självklart länkat men om inte vill att jag använder dem säg bara till så fixar jag :) Ha det så bra.
    Kraaam Johanna

    SvaraRadera
  12. Jag hade också tänkt blogga om den här kollektionen och tävlingen, jag blev förälskad i Lovisa Burfitts illustrationer med en gång. Love at first sight! Helt underbart. Tänk vilken lyx att dricka ur så vackra koppar. :)

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  13. Grymt porslin! Vill ha!! Ska kolla in tävlingen på en gång!

    SvaraRadera
  14. VILL HA VILL HA VILL HA !!! :)

    SvaraRadera