04 februari 2011

in my cabinet.


Lite detaljer från vårt Snö vitrin. Tänkte dessutom passa på att berätta att Mokkasin från och med i vår kommer vara återförsäljare för Asplunds egna kollektion. Det känns lite extra flott eftersom jag är väldigt förtjust i deras möbler och andra finheter. Tanken är att erbjuda möbler som passar lika bra i ett barnrum som någon annanstans i hemmet. Jag gillar tanken att möbler (och även annan inredning) växer med barnet, kan följa dem  i vuxen ålder och även finnas kvar i generationer.     


Måste bara säga att jag numera äger massor av glasunderlägg. För första gången i mitt liv. Vet inte om någonsin kommer att använda dem.  Men jag kunde bara inte motstå dessa i klarglas med kanter av små bubblor. Jag har någon förkärlek för sånt som påminner mig om detta. Och inte för det är samma sak som några simpla glasunderlägg men dessa som Weronica tipsade om i sitt förra fina fredagssvep (och psst, fredag = nytt eminent svep)  ligger också högt på önskelistan med glasbubbeltema.

20 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar de där glastallrikarna. Underbart vackra! Indiska har ju en variant, men de känns bara billiga och plastiga. Kan ju bero på att det är pressat glas tror jag...
    http://indiska.com/system/search/product.asp?id=3993&c=117&page=2&rnum=28

    Ha en fin fredag och tack för inspiration med alla vackra bilder. (nu är det jag som har svårt att hinna ikapp favoritbloggarna!)

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så fint! Åååh jag gillar glasunderläggen!!! Riktigt vackra.
    Alltid kul att se vad du skapat för man blir alltid lika hänförd varje gång!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  3. Många vackra bilder, som vanligt!
    Jag samlar också på glasunderlägg, använder dom till chokladpraliner/chokladbollar och clementiner på hög. Lite finare blir det, lite gladare blir man.

    Trevlig helg!
    /Eva

    SvaraRadera
  4. Snyggt mycket snyggt=)Nice fredag till dig/Annica

    SvaraRadera
  5. Hehe, jag har sådana glasunderlägg i trä, men gissa om jag har använt dom någon gång? Nä, men jag har ju dom i varje fall ;) Ha en trevlig helg!! kram

    SvaraRadera
  6. Åh så fint med alla detaljer. Och älskar ju så klart allt. Glasunderläggen lär ju bli helt underbara att duka med. Och Asplunds!! Hur coolt är inte det?

    Kraam!

    SvaraRadera
  7. Falt helt for de vakre glassene dine med gulldekor. Hvor kommer de fra? Og gratulerer med Asplund - er også en stor fan av deres produkter. Ha en superduper weekend!

    SvaraRadera
  8. Glasunderläggen är jättefina, men skorna- riktigt snygga! Fina bilder som vanligt,
    /Malin

    SvaraRadera
  9. Jag GILLAR!!!! Mycket!!!! både din fantastiska blogg och, så klart, skorna!

    SvaraRadera
  10. Du är ju så duktig på att fota! Jag försvann ett tag in i bilderna medans jag läste inlägget. Så vackert!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  11. Läckert! Hihi, ska bli skoj att se trollen då ;).

    Tack för din fina kommentar, jag älskar att göra människor glada, så det passade ju bra då.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  12. Hej tack för att du tittade in.
    Fantastiska bilder du tar! härligt tema, spännen!

    SvaraRadera
  13. Jag kan titta på dina bilder länge...
    Många skatter i ditt skåp!

    Kram:)

    SvaraRadera
  14. Amen - ah och åh! Snö är en dröm, men det blir nog dream on ett tag till :) Jag hjärtar Mokkasin som vanligt. Och tack rara du för fina ord om fredagssvep. En fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Fint! Vi använder glasunderlägg varje dag till kvällskaffet. :)

    SvaraRadera
  16. Vilket underbart rikt ögongodis-inlägg =) Tack för det!

    kram tina

    SvaraRadera
  17. Beautiful shoes and your bag is a dream!
    Have a nice sunday,
    Yvonne

    SvaraRadera
  18. Hittar hit via Weronica/En mammas dag och åh så vackra bilder och härlig läsning!

    SNÖ tillhör mina designfavoriter! Liksom det mesta hos Asplund. Vad roligt att Mokkasin har blivit deras återförsäljare! Nu har jag ju nära till Asplunds butik, men ser ändå fram emot öppning av Mokkasins e-butik där sortimentet verkar vara helt i min smak! Är säker på att jag kan hitta något annat fint som passar!

    Och jag instämmer även i dina tankar kring möbler i barnrum, att det inte är nödvändigt med "barnmöbler". Att istället satsa på klassisk design som kan gå i arv.

    SvaraRadera
  19. Hej,
    jag undrar också var du köpt eller hur du fått tag i glasen med guldmålningar. Min pappas (som är Katrineholmare) mormors syster (tror jag det var) har målat exakt likadana glas, som min pappa fick ärva. Hon bodde i Landskrona och åkte över till Danmark ibland för att måla glas och porslin. Det var så himla häftigt att se exakt likadana i ditt skåp.
    Grattis till en underbar blogg och butik.
    Mvh Jessica Stafström

    SvaraRadera