19 maj 2011

mormors gamla koppar.


Hittade lite gamla bilder. Minns att jag egentligen skulle plåta en alldeles bedårande klänning från Freoli. Fast det gick överstyr och gamla koppar och vissna tulpaner tog visst över det hela. Men jag tyckte ändå att det blev lite väl mycket påsk-känsla och det är ju synd på en sådan fin liten sommarklänning.


Och dagens hetaste tips (kolla bland hälsningarna här) om backup på bloggen från Johanna på Formelle Design. Som också har finfina grafiska tryck på Signerat. Det var ju just vad jag ville veta. Jag som aldrig tar backup på någonting kände att jag blev lite nervös när blogger lade av förra veckan. Och ska jag nu ha en backup på något så ska det vara på bloggen. Så nu jäklarns. Och Anna på Rackarungar tipsar om att man kan göra en bok av sin blogg på www.vulkan.se. Rackarns så flott.

17 kommentarer:

  1. Wonderful colours!

    Salut!
    Franka

    SvaraRadera
  2. My god vilka koppar...dessa måste du vårda ömt/Annica

    SvaraRadera
  3. Ja, flott värre! Tack för länk. Och o hoj, vi måste skynda oss att ta back up innan det händer igen. Det stora dator-monstret är på väg, känner det på mig... huu!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Drar mig till minnes att jag har liknande koppar i ett skåp någonstans i sommarstugan...

    SvaraRadera
  5. Men jag smäller av vilka fina koppar!! Så fint, så fint... Tapet går ju inte av för hackor den heller =)

    Ja en backup vore ju någonting.
    Blev ju lite darrig när blogger la av häromdagen!

    Tack för tips!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Fina koppar.
    Blev ju lite skakis när Blogger strula förra veckan så jag tackar för tipset :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Å sikke kopper. Heldig er du at arve sådanne skatte.

    SvaraRadera
  8. Åh, porlin, vackert porslin! det ryser liksom till i kroppen! och när det sedan är ett arv, då blir det så mycket mer för en själv.

    Hoppas bara inte skärvorna blev till under fotograferingen..! du får göra fina smycken av dem!

    Jag är här ofta och läser och njuter, men jag kommenterar sällan. Jag borde bli bättre, det är fint att visa uppskattning för varandra och jag gillar verkligen det du gör här.
    /Maria

    SvaraRadera
  9. Älskar kopparna! Och ja, backup på bloggen får man nog lära sig att göra. Tack för alla tips!
    /Kram Victoria

    SvaraRadera
  10. Tack snälla för dom fina orden :)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  11. Du är en fena på kameran! Vilka underbara bilder och koppar så klart! Dom glada färgerna skulle vara en snygg kontrast i mit strama hem?!

    Önskar dig en fin kväll!
    kram CC

    SvaraRadera
  12. Underbart porslin. Supersnygg klänning *vill ha* och riktigt fin tapet. Du får jämt till färgerna så makalöst sköna. Har du färgkalibrerad skärm undrar jag? Jag upplever ofta att mina egna bilder ser ok ut min skärm, men kollar jag på en annan så skriker alla färger för full hals och alla nyanser vill vara i centrum. Inte så harmoniskt direkt.

    Trevlig kväll!
    Kram- Helena

    SvaraRadera
  13. Nydelige farger på serviset og kjolen ser veldig fin ut! Håper du får en fin kveld!

    Hilsen Solrosa

    SvaraRadera
  14. Söta koppar! Och även om det inte blev som du tänkt dig med klänningen, så blev det fantastisk ändå! :-)

    SvaraRadera
  15. jag vill börja med att tacka för de allra finaste orden hos mig.
    och tacka dig för allt det fantastiska du bjuder på härinne.
    tack.

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  16. Kopparna :: SÅ UNDERBARA!

    SvaraRadera