06 maj 2011

min kära lilla tejp.


Just nu kommer man inte ut från butiken utan ett paket. Det är bestämt. Av mig. För jag fick nytt papper och band igår. Då kan man liksom inte hejda sig. Du behöver inte slå in, gäller inte längre. Det är klart som sjutton du måste ha ett paket, gäller.  

Och så finns det  tejp och så finns det ju tejp. Sådan man blir kär i. Och den allra finaste har megaduktiga Elisabeth Dunker på Fine Little Day gjort.
Och nog för jag gillade det förra pappret (minns ni julens) också. Fast nu är ju himla glad för min lilla hög med grönvita saker. Så det kan nog inte bli annat än en superfredag med den högen.

Superfredag är förövrigt ordet som Liv och Viggo fullkomligt vrålar från öppet fönster på fredagmornar. Sisådär runt sju, när de har gnuggat sömnen ur ögonen, är det dags.
Så detsamma till er, härlig superfredag!

18 kommentarer:

  1. Ruggigt fina foton som vanligt (kan inte du ha en kurs med mig, skulle verkligen inspireras av det?!) :-)

    SvaraRadera
  2. Herlig, får veldig lyst til å komme og handle i butikken din, slik at jeg får med meg et litet fint paket..!

    SvaraRadera
  3. Himmle så fint!! Trevlig helg!
    KRam Linda

    SvaraRadera
  4. Så fina paket. Jag förstår att det är inslagning som gäller!

    Önskar dig och familjen en härlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Fina packet är det bästa som finns. Jag brukar köpa på mig fin tejp när jag är i Tokyo, där finns det varuhus fulla med godsaker i pappersväg. Ha en underbar helg! Kram, Camilla

    SvaraRadera
  6. Oj vad jag vill handla i din butik! Och oj vad jag vill gå ut ur den med mängder fina paket i grönt och vitt! Kan man köpa tejpen också? ;)

    SvaraRadera
  7. Det samma till dig! Jätte fint papper och snygga bilder.

    Kram E

    SvaraRadera
  8. Vilket papper!! Förstår verkligen att du tycker om att slå in paket med det där fullkomligt underbara pappret!!

    Ha en bra fredag och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  9. Så fina paket - hopps du har fått slå in många idag! :)

    Superfredag! Vilket bra ord. Nu ska vi ha superfredags-kväll!

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  10. Jag känner att Katrineholm kommer närmare och närmare för varje sånt här inlägg. :)

    Sånt fint papper skulle jag spara. Lägga i min finaste gömma och väsa "Precioussz" om nån kommer för nära.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Å vad glad jag blir! Tusen tack för snälla ord Sofia. Allt så fint här :)
    Skön helg! /Elisabeth

    SvaraRadera
  12. Du fotar så vackert! Blev lite kär i vimpeln där, tack för inspirationen :-)

    SvaraRadera
  13. Vill mest bara säga att din blogg är superfin! Hittade hit från Krickelin. Inspirerande bilder! Längtar tills vi packat upp våra kartonger så att jag kan börja ägna mig åt finliret - tavlor och sånt...
    /Sofia W.

    SvaraRadera
  14. Helt ljuvliga omslagspapper/ Johanna

    SvaraRadera
  15. Julens papper var ju så fint att man skulle vilja rama in en bit! (även de andra två var fina, men julen vann)

    SvaraRadera
  16. Jättefint papper! Klart man måste ha ett paket när det blir så fint. Äpplena är också underbara, var kommer de ifrån? Något du har i din butik?

    SvaraRadera