01 maj 2011

söndagsbild och tavelvägg.


Japp, vi tänkte ju att ta bort den vita väggen i Nomis och Charlies rum. Fast vi ändrade oss igen. Så den blev kvar. Tills vidare i alla fall. Men tavelväggar är lite fint ändå, med eller utan Krysantemer bakom. Måste nog slå till på flera någon dag. Ska samla lite mer tavlor först bara.


Ser ni där bakom till vänster. Hemligt värre idag men vet ni vad det är? Viggos finaste Ohoy-tapet.



Nu ska jag bädda ner mig under tre täcken. Och nysa mig natten igenom. Huxflux blev alla förkylda efter att ha huttrat vid  majelden igår. Såklart. Eller som vanligt menar jag såklart. Utan att låta det minsta bitter på Valborgsfirande. Önskar mig bara en varm och solig Varborgsmässoafton nästa år och nästa med. Inte en blåsig och regnig där lågorna viner i vinden som värsta livsfaran. Nepp, en med vackert väder. Tack.

Och just det.
Gula äpplet och lilla tornet från Fine Little Day.
Tårtfat och fallande bordet från Sandra Juto.

12 kommentarer:

  1. Ser så fint ut - och den lilla rådjurssamlingen är ju bara så perfekt i omgivningen!

    Jag vägrade majbrasan... Var för hemmasjuk för att gå dit + att vädret var uselt, så familjen var inomhus och myste i stället. Nästa år hoppas jag dock på fint väder! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, varför är det alltid kallt just på Valborg? Jättekonstigt.
    Fin tavelvägg! Krya på dig.

    Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Vilken fim bambisamling du har!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och krya på dig!!!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder. Jag älskar verkligen stilen, så fin liten rådjurssamling också. :)

    Hoppas ni fick en fin Valborg. Krya på er!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  6. Nämen! Och nu är verkligen isande kallt. Med hopp om varmare dagar framöver! Fina bilder i vanlig ordning.

    SvaraRadera
  7. Wow vilken vägg, vilken är ära - så mycket fint :)

    Krya på dig Sofia. Sol från Göteborg!

    SvaraRadera
  8. Jag vill ha äpplet :-)
    //Elin

    SvaraRadera
  9. Härligt med så mycket färg på väggen!
    / Karin

    SvaraRadera
  10. Nä men ååååh. *suckar och glor så ögonen nästan rinner* That's what I'm talking about! Det ska ju vara vita ramar för bövelen! Så himla mycket finare än svarta som jag har på min tavelvägg. Sicken jädrans tur att jag, som av en händelse, har 2 burkar vit sprayfärg hemma. ;)

    Och rådjur och katter, äpplen och allt annat ar såklart också galet snyggt. I vanlig ordning alltså. Varenda bild på den här bloggen skulle vara redo för publicering i finaste magasinen. You're a star!
    Kram- Helena

    SvaraRadera
  11. Så tjusigt! Jag var bortrest i helgen (Gränna), och hela valborgsmässodagen satt vi i solen i endast linne och shorts. Men mot kvällen började det blåsa och regna. Så himla typiskt.

    SvaraRadera
  12. åh vad roligt! jag har exakt samma från sandra juto + tornet från fine little day. men dock avundsjuk till tusen på äpplet!

    SvaraRadera