18 maj 2011

såhär är det.


Jag tycker det är så himla fint att ni läser. Jag skriver det igen och igen. Men jag känner att jag måste skriva det. För det betyder väldigt mycket. Era hälsningar är som små presenter. Först alla fina ord som värmer i hjärtat och sen att jag får möjligheten att kika in hos er. När jag väl har tid. Och här och där öppnas små världar. Fina små världar som jag vill fastna i. Och så tänker jag att jag måste spara alltihopa. Särskilt när blogger nästan kraschade ihop förra veckan. Men går det? Kan man spara sin blogg?

Sen fick jag ett par fina galgar häromdagen. I svart galon. Så snällt. Och jag gillar svalor just nu. Det kanske inte är svalor på Livs tröja och min klänning, kanske är det duvor. Fast jag önskar mig örhängen med svalor. Det var bara det.

17 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är så himla fint med de snälla hälsningar man kan få här i Bloggvärlden! :-)

    SvaraRadera
  2. Att blogga har blivit en livsstil ;-)

    Du har en fantastiskt charmig blogg!

    SvaraRadera
  3. Precis så är det, att det är som små presenter att bli glad av, som kommentarer man får.

    Och här blir jag glad, dina ord och bilder ♥

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  4. Då blir du lite glad nu igen då ;)

    Jag blir lika glad varje gång jag ser att någon lämnar kommentarer. Det är lika roligt som första gången man fick mail ;)

    SvaraRadera
  5. Precis så är det. Man blir så otroligt glad av hälsningarna. Trodde aldrig att det skulle vara så upplyftande att blogga när jag började. Att hälsa på hos andra och själv få några ord ibland är riktigt
    häftigt :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag trivs så bra i bloggvärlden, så många fina människor som visar sina vackra världar - ett sånt privilegium att få vara med. Håller med Snickaregården om att jag inte trodde jag skulle bli så glad över hälsningarna, men kanske är det för att varje hälsning är som en liten inbjudan hem till någon som med tiden skulle kunna bli en kär vän.

    SvaraRadera
  7. Ja visst är bloggvärlden ett härligt ställe att hänga på, man hittar så mycket inspiration, glädje och spännande människor som blir som ens väninnor.

    Väldigt coolt är det att vi har liknande erfarenhet av att dubbla på barnaskaran!

    Våra härliga ungar blir 14, 12, 10 och 10 år nu i år. Jag är alltså inte bara fyrbarnsmorsa, utan tonårsmorsa också, voine voine ;) .. Mycket jobb men mycket belöning för mödan också, i form av glädje och oändlig kärlek.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  8. Då håller du kanske med mig om att svalorna ska vara kvar i mitt kurbitsmotiv!? :)

    http://www.knaada.com/2011/05/hot-or-not/

    SvaraRadera
  9. ... Och tack för dina fina kommentarer!!

    'Svalorna' är ljuvliga!
    Jag har en duva i mitt smuckesskrin, kanske kan vara något?;)

    u.

    SvaraRadera
  10. Är det kanske Efva som också har svalor? Eller är jag ute och cyklar.

    En kompis till mig har tryckt sin blogg med www.vulkan.se förvisso utan bilder, men det blev helt super-proffsigt. Som en egen pocket. Är övertygad att det funkar med bilder också. Länge legat på min do-to listan, men där trängs ju en hel radda med viktiga grejer.. Ligger i alla fall över gå till tandläkarn!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Vilken fin beskrivning av bloggvärlden. PRECIS så är det!
    Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  12. Det ska gå att göra en backup på bloggen (har inte gjort det själv än, men måste), här kommer en beskrivning på hur man gör:
    Logga in, gå till inställningar / grundläggande / exportera blogg / hämta blogg och sen spara den på annan hårddisk.
    Var lite läskigt när det strulade i fredags, man fick sig en tankeställare.

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  13. Jag hittade precis hit och ville bara säga hej, vilken fin blogg du har!

    SvaraRadera
  14. Sofia, bästa, bästa du. Ville bara säga det. Kram! /Malin

    SvaraRadera
  15. Blir lika glad varje gång jag går in på din blogg. Den har en sån värme och skön känsla! Så lika glad som du blir av kommentarerna, lika glada blir nog vi av att besöka dig! Sen är det ju alltid trevliga kommentarer du själv lämnar, som gör mih varm om hjärtat. Ha en underbar helg, kram Camilla

    SvaraRadera
  16. Jag känner precis det samma varje gång jag går in på din blogg. Din blogg är som en liten present, man blir glad varje gång man ser att det finns ett nytt inlägg!

    Tack för all inspiration!
    Kram från Lotta

    PS: Det går att exportera inlägg, kommentarer osv. om du vill starta en "egen" blogg på din domän. Då kommer allt GARANTERAT att sparas precis så länge du vill. :)

    SvaraRadera