03 maj 2011

tisdagstema om favoritblomma.


Tisdagens tema på Fabriken är favoritblomma. Jag har väldigt många om jag nu visste namnet på dem. Tyvärr är jag sämst i världen på alla växtligheter. Det är sant. Jag är usel på trädgård och jag kan knappt få en snittblomma att överleva till dagen efter. Men jag älskar att få blommor, glad blir jag. Fast om jag får en krukväxt blir jag mest nervös och tänker att den lilla stackaren kommer inte att leva så länge till. Sorgligt nog.

Fint är det i alla fall med pioner, ranunkler och daggkåpa. De blommorna satt i en tjusig brudbukett för nästan exakt tolv år sedan. Min. Och turligt nog så är hela vår trädgård full med just pioner och daggkåpa om sisådär en månad. Det ska bara sluta snöa först.

Och jag vet att dagens bild inte har så mycket med saken att göra. Fast det är ju blommor i alla fall.

21 kommentarer:

  1. så underbara bilder! verkligen!!!!kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder! Ja, jag är nog som du vad gäller blommor..! :-D

    SvaraRadera
  3. Du vet hur det är med vissa saker som man tycker så mycket om att man vill spara på dem lite innan man njuter av dem... så är det med din blogg, jag menar det, jag blir alltid så inspirerad och glad och imponerad när jag kikar in här och läser dina inlägg. Denna gång fastnade jag extra för inlägget från barnens rum, så fint i både ord ocg bild! Bokmärket med barnet och nallen under täcket är NOSTALGI!!!

    TACK för att du bloggar!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Välkommen till sällskapet som inte har gröna fingrar! Jag blir också nervös när jag får krukväxter som jag förväntas hålla vid liv ;) .

    Fina bilder..

    SvaraRadera
  5. Åhh bilderna är verkligen helt ljuvliga! Jag gillar oxå pioner... men just nu skulle jag helst vilja ha ett Magnoliaträd.

    SvaraRadera
  6. De där trällorna alltså. My God vilka snyggingar. Blommor behöver ju inte ha ett namn för att få vara favoriter. De behöver inte ens lukta gott. Det räcker med att de är snygga. Det är din schyssta duk ett levande bevis på.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Härigt att ha pioner i trädgården, det drömmer jag om också! :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  8. Jag är också sjukt dålig på blommor och att hålla dom vid liv. Kan t.o.m vara så att jag tar upp kampen med dig om att vara världens sämsta... :-)

    Riktigt härliga blomstrande bilder du visar. Jag har skrivit det förut men jag är så imponerad av dina bilder. Alltid jättefina!!

    SvaraRadera
  9. Härligt blommiga bilder...Bra gjort för en som anser sig va sämst i världen på blommor=))Annica

    SvaraRadera
  10. Jag gillar din tolkning av tisdagstemat :-)
    /victoria

    SvaraRadera
  11. Jag gillar oxå din tolkning av dagens tema! Gillar hur du skriver;) Dina bilder är ljuvliga/ johanna

    SvaraRadera
  12. Jag faller med i de andras kommentarer, vilka bilder!

    Jag älskar oxå pioner, vi har dem i trädgården men om jag tar in en kvist så vissnar den direkt, är den sån eller är det jag som inte heller har bra hand om dem?

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  13. Inte roligt med snö...
    Idag fyllde vi butiken med pioner, daggkåpa helt underbart. Nu får man njuta det som snitt...

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  14. Hej Sofia!
    Ja jag e lika kass som du på växtligheter och annat grönt. Önskar dock att jag vore bättre, men kanske när man blir tant.
    Jag gillade dina blombilder, som vanligt :)!
    Kram på dig o ber att ni får slippa snön snart/ Jennifer

    SvaraRadera
  15. Bilderna duger gott åt mig, lättar upp mitt snödränkta sinne!

    Finns det hopp för livet? Är det tisdag idag? Broccoli, räknas det som blomma?

    Hoppas ni har tagit igen er efter majbålet nu!

    SvaraRadera
  16. Ljuvt blommigt i vilken skepnad det nu än kommer. Gillar din tolkning!

    SvaraRadera
  17. Pioner och daggkåpa i en bukett, vilken underbar syn måste inte det vara! Pioner - check - kommer snart i en rabatt nära mig. Daggkåpa - snart check - planterade just idag ett par små plantor, men vill ha ett haaav så småningom!
    Fiina bilder du visar idag!

    SvaraRadera
  18. Lite sådär är jag också, vet inte vad blommorna heter, bara att dom är FIN.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  19. Gillar också din tolkning, så fina bilder!

    SvaraRadera