20 mars 2011

söndagsbild och tapetnostalgi.


Inte för att jag trodde att ett tapetbyte skulle göra mig sentimental. Men imorse drabbades jag av värsta ångern. Ringde min far som skulle komma hit  och tapetsera Livs rum. Jag har ångrat mig. Eller jag har inte direkt ångrat mig men jag måste fundera. Fast det var försent, tapeterna var redan förberedda. Jaha sa jag och lade på. Liv själv undrade mest vad jag sysslade med, det är ju ändå hennes rum. Och vi hade ju bestämt oss. Äntligen. 

Men de där fina husen som jag förälskade mig i 2003
(åtta år sedan...jag vet, kom igen!) precis innan Liv kom till världen. De har ju hängt med liksom. Från västra Söder till östra Söder, från Stockholm till Katrineholm. Gulp och sniff. Men så är det. Ny tapetera i barnens rum för nästa vecka ryker nästa husvägg, i Viggos rum. För denna fining. Den med båtar.

Söndagsbilder på Fabriken idag.

14 kommentarer:

  1. Så där kan det vara, man blir nostalgisk i bland. Blir fint med det nya också. :-)

    SvaraRadera
  2. Ut med det gamla, in med det nya. Minnet av tapeten finns alltid kvar. Du kan ju alltid rama in en bit. Eller klä om en låda. Mys i den senimentala stämningen och sen, gå vidare. Man kan fundera ihjäl sig, jag lovar. Och båtarna, my good, himlans tok-fina. Det kommer att bli så bra.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag är också en expert på att vela. Hit och dit och hit igen. Men du, det kommer bli så fint så.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också de med husen på. Jättefina!
    Båtarna kommer också att bli bra! :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Finfina bilder som alltid... Kan precis förstå känslan! Så gör jag i köket, hela tiden. Tänker att den där coola skulle vi kunna ha. Men kan inte slita mig från Alcro Designs kollektion från 2000: Passad. Dovt ljusblå och alldeles underbar.
    Men det blir nog bra, bara det blir klart!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Å vad fin den tapeten med husen är! Den vill jag haa!!! :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  7. Tycker om att formen på lampan är som formen på stjärnan.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Det är inte lätt att förändra, ibland blir man velig. Tror att det kommer blir jättefint tillslut!

    Vad pysslig du är. Gillar strutarna! :)

    SvaraRadera
  9. å vilka härliga bilder du bjuder på.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  10. Oj oj vad fina bilder, lampan är som en liten juvel!
    /Malin

    SvaraRadera
  11. Jag vet på pricken vad du skriver om. Fanny fick husen, i rosa, i sitt rum när vi renoverade oss in i vårt hus för sju år sedan. När hon flyttade ned en våning fick lillasyster Nelly överta både rum och tapet. Nu vankas flytt igen - lillan till arbetsrummet och arbetsrummet till lillans krypin - och jag fattar inte hur jag ska förmå mig att tapetsera över den väggen. Måste gå i terapi eller nå... typ. :)

    Så fin stol!!

    Kram
    Lina

    SvaraRadera
  12. Weeee, har den tapeten i Axels rum, eller blivande rum :)

    SvaraRadera