27 mars 2011

söndagsbild och efterlysning.


Nu är det så att jag håller på och pysslar med ungefär en miljon grejor. Därför hinner jag inte blogga så mycket. Och det grämer mig. Men roliga saker är på gång och då kan jag inte säga nej. Nope, det går inte alls för sig. Och tids nog kommer det roliga även hit.

Min söndagsbild för Fabriken får vara förra söndagens höjdpunkt. Morfar tapetserade Livs rum. Och sen dess har vi mönstermaxat som galningar. Tyger, madrasser, kuddar, askar och annat i total motsats till minimalism. Helskönt rum. Ni ska få se. En annan dag.

Efterlysning! Jag behöver en vägglampa. Åt industrihållet. Ni vet en sådan med längre arm. Helst svart eller grå fast det funkar med annan färg också. Fast mer åt naturfärger inte så grälligt och färgstarkt. Och så får den gärna vara billig också. I alla fall inte megadyr. Så om någon vet, hojta till.

14 kommentarer:

  1. Wow! Tapeten ni valt är hur fin som helst!! Om du har några småsnuttar kvar så byter jag mer än gärna till mig dom mot typ vad som helst. :-) Säg till om du är intresserad!

    Tyvärr kan ja ginte hjälpa dig med efterlysningen, men lycka till med jakten!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar tapet! Vad är det för någon? /En som gillar tapeter men tycker att det är helt omöjligt att hitta :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tapet!! Härligt med lite färg :D

    Ha en mysig kväll!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Kanske någon av dessa?!
    http://www.inreda.com/showProductsDetail.asp?pID=15334&cID=6&agrID=
    http://www.inreda.com/showProductsDetail.asp?pID=14724&cID=6&agrID=

    Lycka till i jakten!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Jag ser fram emot att se resultatet! Det är säkert så fint att man tappar andan.

    SvaraRadera
  6. Uh, det bliver spændende... glæder mig til at se det færdige resultat! Indtil videre er jeg i hvert fald vild med det jeg ser og hører :)

    Knus

    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Pyssla på du och jag ser fram emot det spännande som händer.

    Vad fin tapet är och guld värt med sådan morfar.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  8. Riktigt snygg tapet! Nu blir jag sugen på att tapetsera :)

    Jag önskar dig en fin måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Jeg har med glæde været rundt på din blog og stornydt alle dine skønne billeder. TAK. Jeg glæder mig til at komme igen.

    SvaraRadera
  10. Jag har en gammal fin från House Doctor, tror annars IB Laursen är ett säkert kort... Vet att de har såna bordslampor, tror de har vägglampor också, kolla här: http://www.nordhjem.dk/pi/Bordlampe_Sort_10207_1820.aspx

    SvaraRadera
  11. Kika in på: http://www.gamlalampor.com/
    Han har mycket fint, dock lite dåligt "sorterat" i kategorierna så leta igenom alla sidor så kanske du hittar något. :)

    SvaraRadera
  12. Åhh glimtarna du visar ser underbara ut! Tapeten ser urfin ut och jag kan knappt vänta tills vi får se mer....

    Har necessären kommit fram ordentligt?

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  13. Jag önskar jag kunde hjälpa dig med lampa, men jag är helt blank...

    Och grymt nyfiken, det ska bli spännande att få se fler bilder!

    SvaraRadera