11 januari 2011

tisdagstema om djur i inredningen.,





Dagens tema på Fabriken är inte min grej. Det saknas liksom djur i vårt hem just nu förutom en liten pappersfågel som dinglar från taket. Jag kunde ha gjort ett stilleben av ungefär en miljon gosedjur på ett par fårskinn men jag kände att det blev lite för osofistikerat. Så jag fick leta fram de små bambisarna. Den minsta var min farmors, de andra två kom säkert hem vid någon loppis. Och så lite vackra tapeter med naturfeeling från Anthropologie som ligger på moodboarden (på Pinterest) till Livs rum.

Däremot slog det mig precis att jag kunde ju ha fotat lite inredningsdetaljer från Mokkasin. Som här eller här eller den här eller min absoluta favvosak alltså den med fåglar.

17 kommentarer:

  1. Så vackert längst upp till vänster, mobilen helt underbar.

    SvaraRadera
  2. Bambisarna är väldigt, väldigt söta! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, när jag ser alla fina saker du har i butiken så känner jag ännu mer än tidigare att jag måste sätta mig i bilen och åka ner för att besöka dig och butiken!!

    SvaraRadera
  4. Vackra "djuriga" bilder!
    Ha en underbar tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Ohhh måste bara åka till din butik en gång!
    Du har ju alla mina favvomärken

    och med din underbara stil kan det ju bara bli kanonbra:)

    Kramis

    SvaraRadera
  6. Tack snälla! ja styrkekramar behövs ibland!
    Dom är underbaraa men attans så jobbiga dom där små. Med 4 st kan jag tänka mig att även du får din beskärda del:)
    Kram Andrea

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Och god fortsättning på det nya året!

    Vilka fina bilder du visar..
    Tack för titten hos mig!
    Nu är jag igång igen :)

    Ha en bra vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Många fina inredningsdjur du har där. Visst är det så att man bara hittar fler och fler bara man kollar runt lite =)

    SvaraRadera
  9. Så fint! Och kul att följa dig och din inspiration på Pinterest också!

    SvaraRadera
  10. Älskar att Bambi ser så sur ut. Lite sådär tjejigt sur, "måste du ta nuuu!" Sen stampade Nambi med foten, hårt i den fina 50-tals bänken, och alla brådmogna vaserna suckade tungt; "Stackars Bambi, hon är så känslig.."

    Kram Anna

    Och du, vilken pool-bilder sen... kan inte vara så svårt med övertygelsen nu. ;)

    SvaraRadera
  11. Nämen titta så fina! Snacka om rådjursögon där!

    ...och du - när du blir less på dina små vaser så kan du skicka dem i ett kuvert till mig. :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Bara säga att jag älskar din blogg! Jag tycker mycket bilder, och efter din ventures! Hoppas översättningen är korrekt!

    SvaraRadera
  13. Tapeterna är underbara och skelögda bambi blir jag alldeles kär i!

    SvaraRadera
  14. Søte bambiar og fiine tapetar! Liker bloggen din veldig godt :)

    Hilsen Kamille

    SvaraRadera
  15. Vilka underbart söta djur och wallpapers. Jag har precis fått en inbjudan till Pinterest så nu ska det "pinnas". :) Kul att se alla dina fina saker du hittat på Pinterest.

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  16. Bambisarna, klassiskt! :)

    SvaraRadera